آگاهی‌بخشی درباره کرونا با روش‌های نو افزایش یابد


آگاهی‌بخشی درباره کرونا با روش‌های نو افزایش یابد

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان و صدا و سیما با بهره‌گیری از شیوه‌های تازه، نو و بکر اطلاع رسانی و تبلیغاتی، آگاهی‌بخشی به مردم درخصوص ویروس کرونا را افزایش دهند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ناصر خوش خبر در بیستمین نشست شورای اطلاع رسانی استان که با حضور اعضا در محل سالن شهید ماژانی استانداری برگزار شد افزود: اکنون که قرار است در کنار کرونا زندگی کنیم، ضرورت دارد فرهنگ استفاده از ماسک و سایر ابزارهایی که منجر به کاهش انتقال ویروس می‌شود را نهادینه سازیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی از ابتدای سال نسبت به اجرای آیین‌نامه بند "چ" ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اقدام کنند گفت: در صورت موکول شدن آن به انتهای سال، به دلیل حجم بالای کار اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

رییس شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف از این آیین‌نامه اطلاع رسانی فعالیت‌های نظام و دولت به صورت ضابطه‌مند در طول سال از طریق صدا و سیما برای اقناع‌سازی افکار عمومی است.

وی افزود: اطلاع رسانی اقدامات دولت می‌تواند به ابهامات پاسخ دهد و توطئه‌های دشمن را خنثی سازد لذا دستگاه‌های اجرایی در اسرع وقت برنامه‌های مدنظر خود را درخصوص بند "چ" ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مانند سال گذشته به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی ارسال کنند تا پس از تصویب اجرایی شود.

خوش خبر با بیان اینکه برنامه‌های تهیه شده در صدا و سیما توسط روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی بازنشر داده شود گفت: تبلیغ مداوم این برنامه‌ها موجب می‌شود جمعیت بیشتری از جامعه نسبت به خدمات دولت و نظام مطلع شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت این آیین‌نامه برای معرفی برنامه‌ها در هفته دولت غافل نشوند تصریح کرد: سازمان‌ها و اداراتی که اعتبارات آنها ملی است، سهم استان در زمینه اطلاع رسانی را از این اعتبارات مشخص کنند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم در این زمینه پیگیری لازم را بعمل آورد.

وی با بیان اینکه شورای اطلاع رسانی باید مشرف به حوزه اطلاعات و اخبار استان و بعضا کشور باشد گفت: باید با همکاری هم، پیش‌بینی و پیشگری مناسب از تهدیدات و جریان‌سازی‌های دشمن را با اقناع‌سازی و آگاهی‌بخشی به مردم دنبال کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این نشست درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی پیرو آیین‌نامه بند "چ" ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در سال ۹۸، گزارشی را ارائه کرد.

علیرضا آیینه‌دار با بیان این که استان خراسان جنوبی در این زمینه به لحاظ کیفیت و کمیت جزو استان‌های اول کشور بوده است ادامه داد: سال گذشته ۲۲ دستگاه اجرایی نسبت به عقد قرارداد اقدام کردند و ماحصل آن ۲۵ قرارداد و تولید و پخش ۴۶۱ برنامه بود.

وی گفت: ۹۰ درصد دستگاه‌های اجرایی تولید برنامه از طریق این آیین‌نامه را فقط در قالب اطلاع رسانی به شکل حضور تلوزیونی یا گفت و گو می‌دانستند که تقاضا داریم دستگاه‌های اجرایی در سال جاری سایر شکل‌های تولید برنامه را مد نظر قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان