بازارچه دائمی صنایع دستی استان نیازمند تامین اعتبار است


بازارچه دائمی صنایع دستی استان نیازمند تامین اعتبار است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برای احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در استان نیازمند توجه و نگاه ویژه دولت هستیم.

"نادیا صداقت" در نشست ویدئو کنفرانس با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که با هدف تجلیل از کارآفرینان برتر منتخب مردمی دور چهارم برگزار شد، افزود: زنان کارآفرین استان در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدمات فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: از بین ۵۳ فعال اقتصادی زن که در جشنواره انتخاب کارآفرین برتر شرکت کرده اند ۱۶ نفر در حوزه کشاورزی، ۳۱ نفر خدماتی و ۶ نفر در حوزه صنعت فعالیت می کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: این بانوان در حوزه تولید انبوه گل رز، پرورش قارچ خوراکی، زعفران، کشت گیاهان دارویی و انواع گلخانه های صیفی جات و میوه فعال هستند.
صداقت اظهار کرد: به طور مثال در سال ۹۸، ۲۴ میلیون و ۲۰۴ شاخه گل رز، ۵۳۷ تن قارچ، ۲۷ کیلو و ۲۷ گرم زعفران و ۱۵۰ تن گیاهان دارویی با تلاش این بانوان در استان تولید شد.
وی در بخش صنعت به فعالیت های چون پرکردن کپسول گاز و جعبه های پلاستیکی، صنعت فرش و گلیم، جاجیم، گبه و همچنین لوله های آبیاری قطره ای و روغن های موتوری اشاره کرد و ادامه داد: در بخش خدماتی و فرهنگی آموزشگاه های آزاد درسی و هنری، تولیدات خیاطی و آشپزی و خدمات پزشکی از دیگر حوزه هایی هستند که بانوان در آن مشغول کار هستند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: مهم ترین بخش خدماتی را می توان در رابطه با نگهداری میوه از طریق سردخانه با بسته بندی های مختلف نام برد.
صداقت، تورم، تحریم و شرایط پیش آمده به واسطه شیوع بیماری کرونا را از جمله موانع و مشکلات زنان کارآفرین برشمرد و خاطرنشان کرد: این شرایط به وجود آمده موجب کاهش قدرت و توان خرید مردم و به تبع آن کم شدن انگیزه کارآفرینان شده است.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود در راستای رفع مشکلات جامع کارآفرین علاوه بر در نظر گرفتن بیمه حمایتی و امنیت کار، تسهیلات کم بهره با تسهیل شرایط ضمانتی توسط بانک ها به آنان پرداخت شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، از حمایت های و پیگیری های معاون رئیس جمهور برای اعطای طرح هایی به استان و تخصیص اعتبار در این راستا تقدیر کرد و گفت: در تفاهم نامه ای مشترک با بانک توسعه تعاون برای اعطای تسهیلات به تعاونی های زنان استان که ۳۶۳ تعاونی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ۷ تعاونی که توسط تعاون روستایی ثبت شده بود جلسه ای با مدیرعامل بانک توسعه تعاون، اداره کل تعاون روستایی تشکیل و مقرر شد اداره کل کار و تعاون روستایی لیست تعاونی ها واجد شرایط را ارسال کنند و ازسوی امور بانوان به بانک ها معرفی شود.
صداقت افزود: انتظار می رود با توجه به محرومیت استان، تعاونی ها که با مشکلات شدید مالی رو به رو هستند بیش از پیش حمایت شوند.
وی اظهار کرد: این تسهیلات ۱۵ درصد بوده و همچنین بانک ها خواستار آورده ۲۰ درصد شده اند که این موضوع موجب شده تاکنون کسی از این طرح استقبال نکند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، به مکاتبه ای با "زهرا جواهریان" معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اشاره و عنوان کرد: در این مکاتبه خواستار کاهش نرخ سود این تسهیلات شدیم تا این تعاونی ها بتوانند در این شرایط اقتصادی از این تسهیلات بهره مند شوند.
صداقت بیان کرد: در جهت حمایت از زنان بد سرپرست و بی سرپرست و دختران، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان مطرح شد که در این خصوص ۳۳ نفر برای دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی به بانک های رفاه و توسعه تعاون معرفی شدند.
وی از معرفی زنان به بانک مهر ایران برای دریافت تسهیلات ۱۰ تا ۵۰ میلیون ریالی خبر داد و خاطرنشان کرد: زنان بد سرپرست و بیسرپرست به دستگاههای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی جهت دریافت تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال معرفی شدند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، به پیگیری جهت ایجاد بازارچه صنایع دستی به منظور عرضه و فروش صنایع دستی و تولیدات کارآفرینان استان اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری های مدیرکل میراث فرهنگی استان، هفته آینده بازارچه موقت صنایع دستی در استان افتتاح می شود.
صداقت تاکید کرد: باتوجه به ظرفیت ها و قابلیت های استان نیازمند ایجاد یک بازارچه دائمی در استان هستیم که با پیگیری های انجام شده و همکاری شهرداری شهر یاسوج زمینی برای این منظور در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته ولی برای اجرای طرح نیازمند تامین اعتبار هستیم.
همچنین، "معصومه ابتکار" معاون رئیس جمهور در این ویدئو کنفرانس از اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد اشتغال بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد.
به گزارش ایسنا، گفتنی است در این آئین از "فرشته محرابی" تولید کننده گل رز به عنوان کارآفرین برتر منتخب مردمی در دور چهارم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس