کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در آذربایجان‌شرقی علی‌رغم شیوع کرونا


کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در آذربایجان‌شرقی علی‌رغم شیوع کرونا

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: علی‌رغم شیوع بیماری کرونا، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به زمان مشابه سال قبل به همت کارفرمایان و کارآفرینان استان کاهش داشته است.

جعفر سمساری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته تامین اجتماعی، با ارائه گزارش عملکرد تأمین اجتماعی استان و قدردانی از همراهی شرکای اجتماعی در جهت ارایه خدمات به هنگام به ذی‌نفعان، اظهار کرد: توسعه خدمات غیرحضوری در جهت کاهش تردد از رویکردهای راهبردی سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری است.

وی افزود: حذف اعتباردرمانی، طرح پرونده الکترونیک، مشاهده سوابق بیمه شدگان، صدور گواهی کسر اقساط و ... از جمله مهمترین اقدامات سازمان در این حوزه است و با حذف دفترچه کاغذی و جایگزینی آن با نسخه نویسی الکترونیکی حلقه خدمات غیرحضوری تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و شیوع بیماری کرونا، گفت: علی‌رغم تمامی چالش‌ها، سازمان تامین اجتماعی خدمات خود در چارچوب قانون را به بیش از نیمی از جمعیت استان ارائه داده است.

سمساری با اشاره به اقدامات سازمان تأمین اجتماعی استان در جهت بهبود فضای کسب و کار، از بخشودگی بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان از جرائم دیرکرد پرداخت حق بیمه در قالب بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب در سال گذشته خبر داد و گفت: 8665 مورد تقسط بلند مدت به جهت تسهیل پرداخت دیون کارگاه‌های مدیون گذشته انجام شده است.

وی، امهال حق بیمه کارفرمایان، توسعه خدمات غیرحضوری، اعطای تسهیلات کمک هزینه بیکاری را از مهمترین اقدامات سازمان در زان شیوع بیماری کرونا دانست و اظهار کرد: اداره کل تأمین اجتماعی استان تا شکست کامل کرونا در کنار کارفرمایان و بیمه شدگان در راستای پایداری تولید و اشتغال خواهد بود.

بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش وزارت تعاون

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این دیدار، با بیان اینکه نظام بیمه اجتماعی و بازنشستگی کشور به جهت دامنه شمول و گشتردگی خود در مناسبات اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهم و حایز اهمیت دارد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی در استان بیش از 53 درصد جمعیت را تحت پوشش داشته و به عنوان یک نهاد مردم نهاد با اتکا به منابع حاصل از حق بیمه فعالیت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، حسین فتحی تشریح کرد: با در نظر گرفتن سایر صندوق‌ها، بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان نیز در این دیدار گفت: مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان با دارا بودن دو بیمارستان با 398 تخت فعال، یک پلی کلینیک، دو درمانگاه تخصصی و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی در شهر تبریز و 9 مرکز درمانی نسبت به خرید و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به جمعیت استان، اقدام می‌کند.

اسماعیل مقدس پور، تعداد بستری، جراحی، جراحی قلب و آنژیوگرافی انجام شده در مراکز درمانی ملکی استان را به ترتیب 33560، 17131، 719 و 4062 مورد عنوان کرد و گفت: در بخش درمان مستقیم بیش از دو میلیون ۶۰۰ هزار مورد خرید خدمت از پزشکان و دندانپزشکان طرف قرارداد انجام شده است.

وی، عملکرد هزینه‌ای مدیریت درمان در سال 98 در بخش درمان مستقیم را بالغ بر 400 میلیارد تومان و در بخش درمان غیر مستقیم 850 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: درمانگاه‌های عجبشیر، هشترود و ملکان در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد و این در حالی است که ایجاد پلی کلینیک در شهر جدید سهند و درمانگاه در شهرستان‌های صوفیان و بستان آباد و نیز بیمارستان 327 تختخوابی تبریز در دستور کار بوده و به جد پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد