36 هزار میلیارد تومان در حوزه صنعتی و معدنی سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری خواهد شد


36 هزار میلیارد تومان در حوزه صنعتی و معدنی سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری خواهد شد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 36 هزار میلیارد تومان در حوزه صنعتی و معدنی در این استان با ظرفیت اشتغالزایی 20 هزار نفر سرمایه‌گذاری خواهد شد.

احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح خط ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر که از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری انجام شد اظهارداشت: با تلاش‌های دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان سه درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هر آنچه که در سیستان و بلوچستان یک روزی آرزو بود امروز محقق شده است افزود: در سواحل دریای عمان که گنج پنهان بوده و واردات کالاهای اساسی کشور از این نقطه آغاز می‌شود بیش‌از یک میلیارد دلار توسط دولت برای توسعه بندر شهید بهشتی سرمایه گذاری شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در خصوص سرمایه گذاری در طرح راه آهن زاهدان -چابهار گفت: ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تکمیل این خط ریلی اعتبار در نظر گرفته شده که چند روز گذشته عملیات ریل گذاری خط زاهدان - چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

وی ادامه داد: در این طرح بیش‌از سه هزار و ۵۰۰ نفر مشغول با افزون‌بر یکهزار و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مشغول به فعالیت هستند.

موهبتی تصریح کرد: گازرسانی در سیستان و بلوچستان شتاب فزاینده‌ای دارد و تا پایان امسال گاز به چابهار می‌رسد و در همین راستا سرمایه‌گذاری در حوزه آب، برق و صنایعی همچون فولاد و پتروشیمی که وابسته به رسیدن گاز هستند شتاب بیشتری می‌گیرند.

وی همچنین با اشاره به طرح توسعه چابهار در دولت دوازدهم افزود: مشکل منطقه آزاد چابهار که ۲۵ سال از عمرش می‌گذشت و مرز هوایی، دریایی و زمینی نداشت توسط دولت تدبیر و امید رفع شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه معدن یکی از ظرفیت‌های این استان در سند آمایش سرزمین است افزود: مطالعات هشتاد و پنج هزار کیلومتر مربع در ۱۳۵ پهنه معدنی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین معادن غنی در حوزه فلزات در سیستان وبلوچستان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به معادن مس و طلا اشاره کرد که امیدواریم امسال منشا حرکت جدیدی در این زمینه باشیم.

موهبتی تاکید کرد: صادرات از سیستان و بلوچستن در دولت تدبیر و امید ۳۰۸ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد و در زمینه واردات کالاهای اساسی ۹۷ درصد رشد داشته‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارسال ۱۱۱ واحد تعطیل شده در این استان به چرخه فعالیت بازگشتند.

وی با بیان اینکه تقاضای سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان شتاب گرفته افزود: امیدواریم که با همت دولت دوازدهم منطقه آزاد سیستان نیز شکل گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش