آغاز نهال‌کاری در کانون‌های گردو غبار بستر تالاب هامون


آغاز نهال‌کاری در کانون‌های گردو غبار بستر تالاب هامون

زاهدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت:طرح نهال‌کاری در کانون‌های گرد و غبار تالاب بین‌المللی هامون به مساحت بیش‌از یکهزار هکتار آغاز شد.

وحیدپورمردان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: محیط زیست سیستان و بلوچستان برنامه‌های متعددی برای مهار پدیده گرد و غبار در شمال استان در دست اجرا دارد.

وی گفت: از جمله برنامه‌های کنترل گرد و غبار در تالاب بین المللی هامون، قرق ۷۵ هزار هکتار از بستر تالاب به بمنظور حفظ پوشش گیاهی برای سالم ماندن بستر تالاب و کنترل گرد و غبار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: از دیگر برنامه‌های اجرایی هدایت سیلاب‌ها و دشت‌مال‌های ورودی به تالاب به مناطق هدف و کانون‌های گرد و غبار برای تثبیت بستر تالاب است.

وی بیان کرد: پدیده گرد و غبار با شروع فصل گرما و خشک شدن تدریجی تالاب بین‌المللی هامون و وزش بادهای ۱۲۰ روزه یکی از پیامدهای خشکسالی است که معضلات فراوانی در شمال استان ایجاد کرده است.

پورمردان ادامه داد: یکی از محورهای اساسی که در برنامه احیای تالاب بین‌المللی هامون در دستور کار محیط زیست استان قرار دارد کنترل پدیده گرد و غبار برخاسته از بستر تالاب توسط بادهای منطقه است که برای دستیابی به این هدف برنامه‌های متعددی اجرا یا در دست اقدام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل