روسیه یکی از بازارهای صادراتی هدفگذاری شده استان سمنان


روسیه یکی از بازارهای صادراتی هدفگذاری شده استان سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: توسعه پنج بازار صادراتی جدید از سیاست‌های اقتصادی استان سمنان است که بازار روسیه نیز یکی از هدفگذاری‌ها در این حوزه است.

مهدی سلامتی روز پنجشنبه در جلسه بررسی اقدامات استانی در خصوص تفاهمنامه همکاری‌های استانی، منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سالن کوثر استانداری سمنان افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان در قالب بسته‌ای جامع، مدون و شاخص معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: ۲۹ بند برای این تفاهمنامه در سومین نشست مشترک کارگروه همکاری‌های استانی و منطقه ای در حوزه بازرگانی تعیین شد و بندهایی که در استان قابلیت اجرا دارد، با برش استانی بررسی و موارد و موضوعات مرتبط در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: لیست بانک‌های دارای شعبه در روسیه، با مشخصات آدرس و تعاملات داخلی با واحدهای صادراتی به منظور تحقق توسعه بازارهای تجاری بین استان و این کشور جمع آوری و تهیه شود.

وی با بیان اینکه شناسنامه آخرین وضعیت توانمندی ها و اقتصاد سمنان به روزآوری شد، ابرازداشت: این شناسنامه در قالب فایلی به زبانی انگلیسی به منظور تکمیل بسته کامل فرصت‌ها و ظرفیت‌های این استان، آماده می‌شود.

به گفته وی، لیست محصولات کشاورزی استان سمنان که دارای قابلیت صادرات به کشور روسیه است، برای توسعه بازارهای صادراتی و نیز شرکت‌های دارای توان صدور خدمات فنی و مهندسی، تهیه و تدوین می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان یادآور شد: با توجه به وضعیت آب و هوایی این فصل از سال در روسیه، می‌توان از این مساله نیز برای افزایش ظرفیت گردشگری بین استان و این کشور در این تفاهمنامه استفاده کرد.

وی تصریح کرد که نیاز است تا از اینگونه تفاهمنامه‌ها و قراردادها به منظور توسعه ظرفیت صادرات استان و کشورهای منطقه‌ بهره مطلوب برد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان که با کشور روسیه مراودات تجاری داشته و امروز این مراودات به هر دلیلی لغو شده به منظور بررسی آسیب‌ها و موانع و مرتفع‌سازی شناسایی و صادرات دوباره برقرار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)