مردم در کنار دولت مسوول کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی هستند


مردم در کنار دولت مسوول کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی هستند

سنندج - ایرنا - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: بسیاری تنها دولت و حاکمیت را مسوول کاهش ناهنجاری‌ها می‌دانند اما مردم هم در این زمینه مسوول هستند و باید پای کار باشند.

محمود الله ‌مرادی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: همگانی کردن فرهنگ حجاب و عفاف با کار سلبی ممکن نیست و همچون امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و اول باید از خانواده و دانشگاه آغاز شود.

وی با بیان اینکه همه در مصون‌ سازی جامعه از خطرات انحراف مسوول هستیم، افزود: مسوولیت مردم رافع مسوولیت مدیران و متولیان نیست بنابراین یک مدیر در جمهوری اسلامی باید الگوی جامعه باشد و شاخصه‌های لازم را برای این منظور داشته باشد.

الله‌ مرادی با بیان اینکه شهدای زیادی داده شده که اصل دین زیر سوال نرود پس مردان و زنان باید در جامعه عفاف و حجاب را رعایت کنند، اضافه کرد: تاکید بیشتر برای رعایت عفاف در دین بر روی مردان است که نگاه خود را از نامحرم دور نگه‌ دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان یادآور شد: حجاب پوششی است که زنان را از نگاه‌های مسموم دور می‌دارد و سعادت و عاقب به خیری بدنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه زنان باید تلاش کنند که به معارف عالی برسند، تاکید کرد: نظام بدنبال محدود کردن زنان نیست بلکه بدنبال رشد معرفت دینی در آنها و حضور در جامعه با حفظ دستورات قرآنی است.

الله مرادی با بیان اینکه فساد اداری سرمایه اجتماعی را از جامعه می‌گیرد، گفت: نباید به کسی تنها به دلیل حضور در ستاد کاندیدایی، سمت مدیریت داد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته حجاب و عفاف افزود: برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، پخش تیزرهای فرهنگی و تبلیغاتی در فضای مجازی، تجلیل از خانواده شهدای زن و تجلیل از فعالین حوزه حجاب و عفاف برخی از برنامه‌های این هفته است.

۱۹ تا ۲۵ تیر ماه هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی