محدودیت‌های کرونایی در کردستان تمدید شد


محدودیت‌های کرونایی در کردستان تمدید شد

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان گفت: محدودیت‌های کرونایی در این استان تا 31 تیرماه به علت قرارگیری 6 شهرستان در وضعیت قرمز تمدید شد.

حسین خوش اقبال روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با با اشاره به محدویت‌های اعمال شده در راستای کنترل بیماری کرونا اظهار داشت: مرحله اول این محدویت‌ها از ۱۵ تیر امسال همزمان با استان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار داشتند شروع و تا ۲۲ این ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع زنجیره ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان‌های استان موضوع اعمال و افزایش محدویت‌ها به وزارت کشور اعلام شده بود که با نظر موافق برای مدت یک هفته دیگر یعنی از ۲۲ تا ۳۱ تیر تمدید شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به قرارگیری برخی از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز از لحاظ شیوع ویروس کرونا افزود: تا امروز پنجشنبه ۱۹ تیر شهرستان‌های سنندج، مریوان، دیواندره، قروه، دهگلان، بانه در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی تاکید کرد: شهرستان های سقز، بیجار، سروآباد، کامیاران نیز در وضعیت هشدار قرار دارند و انتظار داریم که با رعایت این محدودیت‌ها از شدت شیوع این ویروس در استان کاسته شود.

خوش اقبال یادآور شد: از زحمات پرسنل و پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در حوزه پزشکی در استان تشکر و قدردانی می‌کنیم و انتظار داریم کماکان در سنگر مقابله با این بیماری ضمن حفظ روحیه، تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی گفت: درخواست می‌شود مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سفرهای غیر ضروری، برگزاری مناسبت‌ها و مراسم خانوادگی، جشن‌ها و مراسم عزا، حضور در اماکن پرجمعیت، پاساژها و استخرها و باشگاه های ورزشی سرپوشیده خودداری کنند که این اقدام موجب حفظ سلامتی فرد و جامعه خواهد شد و هزینه های مادی و روانی و خسارت بهداشتی به جامعه را به حداقل برساند.

خوش اقبال اظهار داشت: اعمال محدویت‌ها موجب کاهش و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، بازتوانی و کمک به پرسنل درمانی و پزشکی استان، جلوگیری از تلفات نیروی انسانی و کاهش بار روانی بیماری و تامین سلامت عمومی می‌شود.

استفاده از ماسک در مناطق قرمز و نارنجی کشور البته در اماکن عمومی سرپوشیده، دارای ازدحام جمعیت از جمله این محدودیت ها ااست.

اعمال این محدویت‌ها شامل تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس روزانه و شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌های عمومی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، مساجد و مصلاها خواهد بود.

همچنین در این مدت برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، همایش، عزاداری و عروسی، فعالیت باشگاه های ورزشی و ورزش های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه، قهوه خانه و چایخانه، باغ وحش و شهر بازی‌ها، مراک تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه های بدنسازی و برگزاری نماز جمعه دیگر مواردی است که اعمال محدودیت آنها به ستاد استان تفویض شده لذا همه این فعالیت ها و اماکن تا ۳۰ تیر ماه حق فعالیت ندارد و تعطیل هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر پنجشنبه ۱۹ تیر ماه در مجموع ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج