نمازجمعه در چهار شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود


نمازجمعه در چهار شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: نمازجمعه فردا (20 تیرماه) در چهار شهرستان و 9 پایگاه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمازجمعه در این چهار شهرستان با رعایت کامل موارد بهداشتی اقامه می‌شود.

وی گفت: شهرستان‌های زیرکوه، سرایان، درمیان و بشرویه این هفته میعادگاه نمازجمعه هستند و در سایر شهرستان‌های استان با توجه به وضعیت بیماری کرونا و برای حفظ سلامتی مردم این آیین عبادی سیاسی برگزار نخواهد شد.

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی اظهار داشت: دستورالعمل‌ها و تفاهم‌نامه‌های ویژه‌ای بین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و وزارت بهداشت منعقد و به ائمه جمعه نیز ابلاغ شده است.

وی از نمازگزاران خواست حتما از ماسک استفاده کنند و مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت: نمازگزاران به هیچ عنوان پس از اتمام نماز تجمع نداشته باشند.

نمازجمعه از ۱۵ اسفند پارسال به دلیل شیوع کرونا در مرکز استان اقامه نشده است و هفته گذشته (۱۳ تیرماه) در ۲۲ نقطه شهرستان‌‎های مختلف استان برگزار شد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ نقطه این استان محل برگزاری نمازجمعه است.

براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و هیچ شهرستان استان در وضعیت سفید (کم خطر) نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...