بیش از 26 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان زیرکوه اختصاص یافت


بیش از 26 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان زیرکوه اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - فرماندار زیرکوه گفت: سهم این شهرستان از محل اعتبارات استانی، معادل 26 میلیارد و 28 میلیون تومان در قالب 145 پروژه با اولویت مصوبات سفر استاندار، پروژه‌های قابل بهره‌برداری، مسکن محرومان و جهش تولید است.

محمدحسین عربشاهی روز پنجشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان زیرکوه افزود: این اعتبارات نسبت به سال گذشته ۹.۲ درصد کاهش یافته البته اعتبارات تبصره ۱۹ قانون بودجه هنوز به این شهرستان مرزی اختصاص نیافته است.

وی اظهار داشت: اولویت را در تخصیص اعتبارات امسال به پروژه‌های مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان، طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا، زیرساخت‌های مسکن محرومان و اجرای طرح‌های تفاهم‌نامه بین استانداری خراسان جنوبی و بسیج سازندگی در راستای توسعه اشتغال و زیرساخت‌های شهرستان دادیم.

فرماندار زیرکوه با اشاره به اختصاص ۱۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان اعتبار به ۲۲ پروژه سفر استاندار خراسان جنوبی گفت: سفر فروردین ماه سال گذشته استاندار به زیرکوه ۳۵ مصوبه در پی داشت که برخی مصوبات ۱۰۰ درصد اجرا شده و پیگیری برخی مصوبات نیاز به اعتبار نداشت.

وی افزود: همچنین از محل اعتبارات امسال، ۹ میلیارد و پنج میلیون تومان را برای اجرای ۱۹ پروژه تفاهم‌نامه بین استانداری خراسان جنوبی و بسیج سازندگی اختصاص دادیم.

عربشاهی با بیان اینکه برای اتمام ۹ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالا ۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان اختصاص داده شد گفت: همچنین برای تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های مسکن محرومان زیرکوه هم ۲ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی با اشاره به تاکیدات استاندار خراسان جنوبی مبنی بر حل مشکلات کم‌آبی در شهرستان‌ها گفت: بیشترین حجم اعتبارات شهرستان با چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به آب و فاضلاب شهرستان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ورزش و جوانان از جمله دستگاه‌هایی بودند که بیشترین اعتبارات را دریافت کردند و تلاش کردیم در توزیع اعتبارات به سایر دستگاه‌ها، انتظارات مدیران دستگاه‌های اجرایی را برآورده کنیم.

فرماندار زیرکوه اظهار داشت: سال گذشته نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف برای این شهرستان مصوب شد که ۳۴ درصد این اعتبارات اختصاص یافت و در راستای تکمیل ۱۷۰ طرح عمرانی هزینه شد.

وی افزود: حمایت و جذب سرمایه‌گذار برای تولید و اشتغال باید در اولویت باشد تا با افزایش روند سرمایه‌گذاری در منطقه وضعیت کار و تولید در مسیر رشد قرار گیرد.

زیرکوه یکی از چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی در مجاورت کشور افغانستان است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر