مهاجرت بانک سپه به کربنکینگ داتین آغاز شد


فرایند مهاجرت بانک سپه به کربانکینگ داتین و سامانه متمرکز بانکداری امید از ساعت 12 امروز ( 19 تیرماه) آغاز شد. تمامی سامانه‌های بانک سپه به یکباره به سامانع جامع بانکی امید شامل بانکداری متمرکز، کارت، سوئیچ پرداخت، اینترنت و موبایل بانک و راهکارهای تحلیلی مهاجرت می‌کند. این مهاجرت که از 15 ماه پیش کلید خورده است قرار...

مهاجرت بانک سپه به کربنکینگ داتین آغاز شد
فرایند مهاجرت بانک سپه به کربانکینگ داتین و سامانه متمرکز بانکداری امید از ساعت ۱۲ امروز ( ۱۹ تیرماه) آغاز شد. تمامی سامانه‌های بانک سپه به یکباره به سامانع جامع بانکی امید شامل بانکداری متمرکز، کارت، سوئیچ پرداخت، اینترنت و موبایل بانک و راهکارهای تحلیلی مهاجرت می‌کند.
این مهاجرت که از ۱۵ ماه پیش کلید خورده است قرار است ظرف ۲۴ ساعت بااستقرار کامل در سامانه بانکداری متمرکز به نتیجه برسد. مدیرعامل داتین روز گذشته درتوییتی خبر از تشکیل «ستاد ویژه مدیریت عملیات مهاجرت» داد. طبق اعلام محمد نژاد صداقت هیات مدیره بانک سپه کلیه اختیارات خود را به این ستاد تفویض کرده است تا فرایند اجرایی مهاجرت سپه به کر جدید با کمترمشکل پیش رود.
مهاجرت بانک سپه به کربنکینگ داتین آغاز شدطبق اعلام محمد نژاد صداقت مدیرعامل داتین با تشکیل ستاد ویژه مدیریت عملیات مهاجرت همه ارکان بانک ملزم هستند کلیه ابلاغ‌های ستاد را با قید فوریت اجرا کنند
مدیرعامل داتین مهاجرت یکباره یا bIgBang را پیچیده ترین و پرریسک‌ترین روش مهاجرت عنوان کرده است چرا که همه‌ چیز به یکباره عوض می‌شود. به عقیده او هر چند این مدل مهاجرت سختی خاص خود را دارد اما مهاجرت تدریجی در بانک‌هایی با قدمت زیاد و با تعداد سامانه‌های غیر یکپارچه مهاجرت به صورت تدریجی به نتیجه نخواهد رسید.
پس از نهایی شدن فاز اول مهاجرت، فاز دوم مهاجرت کربنکینگ نیز اواخر شهریور ماه صورت می‌گیرد. فاز دوم مهاجرت به مهاجرت بخش تسهیلات و ارز این بانک روی سامانه متمرکز امید اختصاص خواهد داشت.
روابط عمومی داتین پیشتر اعلام کرده بود، طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، حجم بسیار بالایی از داده‌های بانک شامل اطلاعات مرتبط با مشتریان، انواع سپرده‌ها، کارت، چک، گواهی سپرده، تسهیلات مبتنی بر کارت اعتباری و چک‌های چکاوک در بازه زمانی ۱۸ الی ۲۴ ساعت به سامانه جدید منتقل خواهند شد و در پایان این فرایند، خدمات غیرحضوری بانک روی سامانه‌های جدید در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. از همین بانک سپه اعلام کرده بود سامانه های بانکداری الکترونیکی این بانک از ساعت ۱۲ امروز به مدت ۲۴ ساعت از دسترس خارج است.
همزمان، عملیات استقرار و اتصال سامانه‌های جدید به چکاوک، ساتنا، پایا، صیاد، نهاب و سایر سامانه‌های حاکمیتی تا پایان جمعه انجام می‌شود و مشتریان بانک سپه می‌توانند از ابتدای روز شنبه ۲۱ تیرماه از تمامی خدمات بانکی استفاده کنند.
داتین تقریبا از اوایل هفته به عنوان پیمانکار این طرح، مهاجرت را از درگاه‌های بیرونی و با اتصال به سامانه‌هایی همچون اپراتورها، ثبت احوال، ثبت اسناد، روزنامه رسمی، گمرک، نظام وظیفه، بانک مرکزی (پایا، سپام، چکاوک، صیاد، مکنا و …) و انتقال دستگاه‌های خودپرداز بانک سپه به سوئیچ خود آغاز کرده است.
بر این اساس، روزانه به طور متوسط ۳۰۰ خودپرداز بانک سپه به سوییچ داتین منتقل می‌شود و تاکنون بیش از سه هزار و ۸۰۰ دستگاه خودپرداز به سوییچ داتین متصل شده‌اند که تا قبل از پایان تیرماه، کل چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه خودپرداز بانک سپه به سامانه‌ داتین متصل خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا