آمادگی منطقه آزاد اروند برای تامین تجهیزات الکترونیکی دانش‌آموزان مناطق محروم


آمادگی منطقه آزاد اروند برای تامین تجهیزات الکترونیکی دانش‌آموزان مناطق محروم

زمانی از آمادگی منطقه آزاد اروند برای خرید و تامین تجهیزات الکترونیکی 20 درصد از دانش‌آموزان مناطق محروم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: ما برای جبران کمبودها و تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس آبادان، خرمشهر، اروندکنار و چوئبده آمادگی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد ارومد، «اسماعیل زمانی» در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه 20 درصد از دانش‌آموزان عمدتا در مناطق محروم هستند اظهار کرد: متاسفانه این دانش‌آموزان توان خرید تجهیزات الکترونیکی برای آموزش در فضای مجازی را ندارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خواستار تشکیل کمیته شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت شد و افزود: این دانش‌آموزان باید توسط مدیران آموزشگاه‌ها شناسایی و به ما معرفی شوند تا برای آنها تجهیزات مورد نیاز را جهت ادامه تحصیل فراهم کنیم؛ همچنین دانش‌آموزان صاحب صلاحیت که در تامین هزینه تحصیلی مشکل دارند از طریق مدیران و معلمان شناسایی و معرفی شوند و منطقه آزاد اروند به عنوان وظیفه اخلاقی هزینه تحصیل آنها را تقبل می‌کند.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند آمادگی کامل را برای جبران کمبود و تامین تجهیزات مورد نیاز در مدارس آبادان، خرمشهر، اروندکنار و چوئبده دارد اضافه کرد: تصمیمات شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند لازم‌الاجرا است و برای اجرای برخی از مصوبات اینگونه شوراها، نیاز است تا هر ماه تشکیل جلسه داده شود.

زمانی تصریح کرد: باید به مدارسی که می‌خواهند هیات امنایی شوند این اجازه را داد و همچنین مدارسی که درخواست دو شیفت شدن و هیات امنایی بودن را دارند فرصت 2 ساله‌ای داده شود تا خود را به تک شیفتی برسانند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: طبق قانون مدارس هیات امنایی باید تک شیفت باشند نه دو شیفت و پاره‌وقت، اما متاسفانه برخی از مدارس را در منطقه داریم که به دلیل کمبود تجهیزات در دو شیفت فعالیت می‌کنند.

«محمد حیدری» نیز در ادامه این نشست با اشاره به تامین سرویس ایاب و ذهاب معلمان مدارس غرب کارون ابراز کرد: در سال تحصیلی گذشته مقرر شده بود سرویس ایاب و ذهاب معلمان مدارس غرب کارون تامین شود اما به دلیل ایجاد وقفه در تامین هزینه‌ها این مهم صورت نپذیرفت، این معلمان برای رسیدن به محل آموزشگاه‌ها با مشکل مواجه بودند و معلمان و مردم از این وضعیت ابراز نارضایتی می‌کردند.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه برای ایجاد نمایندگی آموزش و پرورش در روستاهای غرب کارون نیاز به یک ساختار است ادامه داد: قطعا برای آنکه این نمایندگی بتواند فعالیت آموزشی خود را در آن منطقه مدیریت کند، تامین کادر اداری و خدماتی لازم و ضرورت خواهد داشت.

وی یاد آور شد: برای تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و معلمان در این منطقه باید با یک شرکت پیمانکاری قرارداد بسته شود.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟