صف بیماران کرونایی و انتظار برای تخت‌های بیمارستانی در البرز


صف بیماران کرونایی و انتظار برای تخت‌های بیمارستانی در البرز

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طبق اخبار دانشگاه علوم پزشکی استان بیماران مبتلا به کرونا، بستری ها و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری به ویژه در جوانان رشد فزاینده ای داشته است.

عزیزاله شهبازی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که روز پنجشنبه ۱۹ تیرماه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه اکنون البرز در شرایط هشدار و وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفته، افزود: براساس نامه ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت هایی که برای البرز درخواست شده بود، به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: طبق اخبار دانشگاه علوم پزشکی استان بیماران مبتلا به کرونا، بستری ها و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری به ویژه در جوانان رشد فزاینده ای داشته است.

شهبازی گفت: در شرایط فعلی تعداد ترخیصی ها خیلی کاهش یافته و بیماران بسیاری در صف انتظار تخت‌های مراقب‌های ویژه و دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی افزود: باید با تمام امکانات موجود و به مدد رسانه ها نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم اقدام کنیم چراکه وضعیت به گونه‌ای پیش می‌رود که تخت‌های نقاهتگاهی نیز به شبکه بهداشت و درمان اضافه شده اند.

استاندار البرز با بیان اینکه در ۱۳ استان کشور که البرز نیز در زمره آنها قرار دارد، شرایط بسیار بدی حاکم است، اضافه کرد: جلسات را باید به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کنیم.

وی گفت: در شرایط کنونی هیچ راهی دیگری به جز بهره برداری از فضای مجازی و تکنولوژی‌های نوین نداریم.

شهبازی افزود: ضرورت دارد کارگروهی تشکیل شود و مشکلات که سر راه استفاده دانش آموزان از فضای مجازی است، مورد بررسی قرار گیرد و برای حل موانع، راهکارهای مناسب ارائه شود.

وی عنوان کرد: تفاهم نامه بین شورای عالی آموزش و پرورش استان و وزارت آموزش و پرورش در خصوص سند تحول بنیادین باید با تشکیل کارگروهی دنبال شود.

استاندار البرز گفت: در غنی سازی اوقات فراغت تمامی دستگاه های مربوطه کمک های لازم را داشته باشند.

وی افزود: برای پیگیری معوقات بازنشستگان نیز آماده پیگیری هستیم و به جد درصدد برطرف کردن دغدغه ها در این بخش هستیم.

شهبازی ادامه داد: هر گونه اقدام تجمعی در استان تعطیل است و برگزاری آزمون‌های مدارس نمونه دولتی متوسطه نیز به صورت حضوری لغو خواهد شد.

وی گفت: توزیع اعتبارات آموزش و پرورش بر اساس سند آمایش استان صورت می گیرد و باید به این امر پایبند باشیم.

استاندار البرز افزود: برای پروژه مهر نیز فرماندار بعنوان مسئولان این امر در شهرستان ها مامور هستند تا این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی عنوان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مدارس از ۱۵ شهریور فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

شهبازی گفت: در کمیسیون ماده ۵ استان نیز مشکلات چند مدرسه غیر انتفاعی حل و فصل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه