افضلی، فرهیخته‌ای پرتلاش و خودساخته بود


افضلی، فرهیخته‌ای پرتلاش و خودساخته بود

تهران- ایرنا- مدیرعامل موسسه فراگیر معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی درگذشت رضا افضلی شاعر، پژوهشگر و استاد دانشگاه را تسلیت گفت و نوشت: افضلی فرهیخته‌ای پرتلاش، خودساخته و از چهره‌های نامدار فرهنگ و هنر بود.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در پیام تسلیت ایوب دهقانکار برای درگذشت رضا افضلی آمده است: خبر درگذشت شاعر نامدار و پژوهشگر فاضل زنده یاد رضا افضلی موجب تاسف و تاثر فعالان حوزه فرهنگ، ادب و هنر شد.

زنده یاد افضلی فرهیخته‌ای پرتلاش، خودساخته و از چهره های نامدار فرهنگ و هنر بودند که تا واپسین روزهای پرثمر زندگی خویش، وقت خود را صرف گسترش ادبیات، فرهنگ و هنر کرد و با آثار و تالیفات ارزنده، خدمات ارزشمندی را از خود در فضای فرهنگی جامعه ایران به یادگار گذاشت.

وی با خلق آثار ماندگاری همچون در شهر غم گرفته پاییز، نگاهی از ساحل به دریا، آهوی ارغوانی و شناخت نامه محمد قهرمان برای شکوفایی، بالندگی، ماندگاری و استواری درخت پربار فرهنگ ایران زمین از هیچ کوششی دریغ نکرد.

رضا افضلی صبح امروز ( پنجشنبه، ۱۹ تیرماه) در ۷۲ سالگی، بر اثر سکته مغزی در بیمارستان جوادالائمه مشهد، در گذشت.

او متولد دهم مهرماه ۱۳۲۷ در فریمان بود و نشان درجه یک هنری از وزارت ارشاد داشت. در شهر غم گرفته پاییز اولین اثر شعری او بود که در سال ۵۷ به چاپ رسید. نگاهی از ساحل به دریا، آهوی ارغوانی و شناخت نامه محمد قهرمان از دیگر کتاب‌های افضلی به شمار می‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان