طرح الحاق به معنای بازگشت به پیش از توافقنامه اسلو خواهد بود


طرح الحاق به معنای بازگشت به پیش از توافقنامه اسلو خواهد بود

جبریل الرجوب گفت اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این رژیم، به معنای بازگشت به شرایط پیش از توافقنامه اسلو خواهد بود.

طرح الحاق به معنای بازگشت به پیش از توافقنامه اسلو خواهد بودبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این رژیم، به معنای بازگشت به شرایط پیش از توافقنامه اسلو خواهد بود.
جبریل الرجوب در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: اجرای طرح الحاق کرانه باختری، به معنای اعلام جنگ علیه راهکار تشکیل دو کشور و پایان کامل روند مذاکرات و بازگشت به قواعد درگیری است که پیش از توافقنامه اسلو وجود داشت.
وی خاطر نشان کرد: ما تصمیم راهبردی اتخاذ کردیم که برای مانور سیاسی و یا یک تصمیم تاکتیکی نیست. اگر آن‌ها طرح الحاق را اجرا کنند، ما اعلام خواهیم کرد که دیگر به هیچ یک از توافقنامه‌های امضا شده با آنها، پایبند نخواهیم بود. موضوع دیگر، قطع روابط امنیتی و اقتصادی (با اسرائیل) خواهد بود، در حالی که تصور می‌کنند می‌توانند از این روابط به عنوان اهرم فشار علیه ما استفاده کنند. ما موضع خودمان را به ملت فلسطین اعلام کرده ایم.
الرجوب افزود: آمریکا و اسرائیل با قدرت برای جلوگیری هر نوع آشتی بین گروه‌های فلسطینی تلاش می‌کنند. گزینه راهبردی ما، شکل گیری جبهه فلسطینی، منطقه‌ای و بین المللی علیه اشغالگران است. شراکت با جنبش حماس، زمینه آغاز مرحله جدیدی را فراهم می‌کند. قطار وحدت فلسطینی به حرکت درآمده است و هیچ کسی نخواهد توانست آن را متوقف کند. برای تحقق وحدت فلسطینی، به هیچ میانجی نیاز نداریم. اجازه نخواهیم داد تشکیلات خودگردان به پوششی برای اجرای معامله قرن تبدیل شود. تشکیلات خودگردان از نظر ما فقط ابزاری برای رسیدن به تشکیل کشور فلسطین بود.
جبریل الرجوب گفت: طرح بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره طرح الحاق، می‌تواند فرصتی برای ساماندهی روابط بین گروه‌های فلسطینی و روابط منطقه‌ای ما باشد. به دیدگاه مشترک درباره وحدت رهبری و برنامه مبتنی بر مقاومت مردمی رسیدیم. کنفرانس مشترک خبری من با صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، دشمنان ملت فلسطین را شوکه کرد. شرایط سیاسی و میدانی باعث اجماع نظر گروه‌های فلسطینی شد. اشغالگران تلاش می‌کنند ما را به مرحله خونریزی بکشانند و ما هراسی از آن نداریم. اشغالگران برای خشکاندن منابع تامین مالی تشکیلات خودگردان تلاش می‌کنند و بعضی پایتخت‌های عربی به طور کامل سکوت کرده اند. رام الله از بسیاری از پایتخت‌های عربی با استقلال بیشتری عمل می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید