کلاهبرداری از شهروندان با ارائه رسید خرید جعلی/ متهم در جنت آباد دستگیر شد


کلاهبرداری از شهروندان با ارائه رسید خرید جعلی/ متهم در جنت آباد دستگیر شد

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک متهم با 30 فقره کلاهبرداری خبر داد.

کلاهبرداری از شهروندان با ارائه رسید خرید جعلی/ متهم در جنت آباد دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی اظهار داشت: نیمه خرداد ماه سال جاری پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به پایگاه هشتم ارجاع داده شد و تیمی از کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی بررسی موضوع را بر عهده گرفت.
وی بیان داشت: شاکی در بازجویی اولیه اظهار داشت، چهاردهم خردادماه مرد جوانی به مغازه ام مراجعه و پس از خرید مقادیری مواد غذایی به مبلغ ۵ میلیارد ریال از طریق اپلیکیشن بانک مبلغ خرید را به حسابم واریز کرد و رسید پرداخت را نیز به من نشان داد که بعدا متوجه شدم رسیدی که نشان داده اسکرین شات جعلی است.

این مقام انتظامی افزود: با ثبت اظهارات شاکی کارآگاهان پایگاه هشتم اقدامات تخصصی خود را آغاز و موفق شدند تعدادی از مرتبطان این کلاهبردار را شناسایی کنند، اما در ادامه مشخص شد همه این افراد مال باختگانی هستند که متهم از آن‌ها نیز با ارائه رسید جعلی کلاهبرداری کرده است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی ادامه داد: کارآگاهان با انجام یک رشته اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی محل‌های تردد متهم شدند و در هشتم تیر ماه با هماهنگی‌های قضائی وی را که در حال انجام معامله با یکی از مال باختگان بود در محدوده جنت آباد دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی انتقال دادند.

این مقام پلیسی توضیح داد: متهم که مردی ۳۵ ساله به نام وحید است در ابتدا منکر بزه انتسابی شد؛ اما با انجام بازجویی‌های مکرر و مواجهه با مستندات موجود سرانجام لب به اعتراف گشود و ضمن اقرار به کلاهبرداری از شاکی پرونده به بیش از ۳۰ فقره کلاهبرداری مشابه در سطح تهران و شهرستان دزفول اعتراف کرد.

عزیزخانی در پایان با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات ۲۵ مال باخته شناسایی و در مواجهه حضوری متهم را شناسایی کردند، گفت: وی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس