کمبود شدید تجهیزات بهداشتی و درمانی در آمریکا با گذشت 5 ماه از بحران کرونا


کمبود شدید تجهیزات بهداشتی و درمانی در آمریکا با گذشت 5 ماه از بحران کرونا

یک روزنامه مشهور آمریکایی در گزارشی به بررسی مشکل کمبود شدید تجهیزات بهداشتی و درمانی در این کشور با گذشت 5 ماه از آغاز بحران شیوع ویروس کرونا پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، در حالی که 5 ماه از بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا گذشته است، بیمارستان ها و مراکز درمانی این کشور با کمبود شدید تجهیزات بهداشتی و درمانی روبرو هستند و بار دیگر خواستار دخالت کاخ سفید شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در حالی که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا مجددا رو به افزایش است، بیمارستان ها، مراکز خانه سالمندان و کلینیک های خصوصی با کمبود شدید ماسک، لباس های مخصوص پرستاری و پزشکی و دستکش برای محافظت از سلامتی و ایمنی کادر بهداشت و درمان روبرو هستند.

بر خلاف موج نخست شیوع ویروس کرونا که شهرهای بزرگ آمریکا را با کمبود شدید تجهیزات بهداشتی و درمانی در ماه های مارس و آوریل روبرو کرده بود، این بار تقاضا برای تجهیزات بهداشتی و محافظتی در سراسر ایالت های آمریکا به طور چشمگیری افزایش یافته است.

مقام های بهداشت و درمان آمریکا بر این باورند که اگر دولت فدرال رویکرد و راهبرد جامع تری را برای تامین اقلام و تجهیزات ضروری در روزهای نخستین آغاز این بحران اتخاذ کرده بود، امروز ایالت های مختلف آمریکا با این معضل بزرگ روبرو نشده بود.

مقام های بیمارستانی در هوستون از پرستاران و کادر بهداشت و درمان خواسته‌اند تا از ماسک های N95 به مدت 15 روز استفاده کنند. بزرگترین جامعه پرستاران آمریکا نیز اعلام کرده است که نتایج یک تحقیق در اواخر ژوئن نشان می دهد بیش از 85 درصد پرستاران و کادر بهداشت و درمان مجبور به استفاده مجدد از ماسک های N95 شده‌اند آن هم در حالی که برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا از کمبود شدید اقلام و تجهیزات بهداشتی و درمانی رنج می برده اند.

این در شرایطی است که دونالد ترامپ حاضر به استفاده از قدرت و اختیارات فدرال خود برای حل و فصل این معضل نشده است. وی در اظهاراتی در ماه مارس گفت: فرمانداران ایالتها باید شخصا برای تامین اقلام و تجهیزات بهداشتی تلاش کنند.

در حالی که ذخایر راهبردی ملی آمریکا به شدت رو به کاهش است، ایالت های مختلف از دولت فدرال درخواست کمک کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس