دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه محور شرق دارد


دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه محور شرق دارد

زاهدان- ایرنا- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت تدبیر و امید برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه محور شرق بویژه سیستان وبلوچستان در دستور کار دارد که توسعه سواحل مکران با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب یکی از این طرح‌های بزرگ است.

حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح بخش ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان که توسط رییس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد اظهارداشت: واحد ریسندگی کارخانه بافت بلوچ که در سال ۷۸ به علت آتش‌سوزی تخریب شده بود سال ۹۴ احیای این واحد در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت.

وی بیان کرد: امروز فاز نخست واحد ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در مرحله دوم اجرای طرح در صدد هستیم تا سازمان گسترش با همکاری بخش خصوصی واحد بافندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر را راه‌اندازی کند تا زنجیره به سمت آخر که بحث رنگ‌رزی و چاپ است برسد و یک زنجیره اصلی نساجی و پوشاک در این کارخانه شکل گیرد.

وی بیان کرد: امیداوریم تا پایان دولت دوزارهم بتوانیم فاز دوم کارخانه بافت بلوچ که راه‌اندازی بخش بافندگی است را انجام دهیم که باعث اشغال ۳۰۰ نفر می‌شود.

خیابانی اظهارداشت: همچنین مجوز کشت پنبه که از سال ۵۳ به دلیل آفت در جنوب سیستان و بلوچستان متوقف شده بود از سوی وزارت جهاد کشاورزی اخذ شده است.

وی ادامه داد: در زنجیره کشت پنبه زمینه اشتغال حدود هفت هزار نفر از مردم منطقه فراهم می‌شود.

افتتاح طرح توسعه شرکت آرمان‌گسترنوین کنارک

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح تولید انواع قوطی کنسرو به دلیل موقعیت تولید ماهی شیلاتی در جنوب سیستان وبلوچستان با ظرفیت هشت هزار تن در کنارک به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: از سال قبل عزم جدی برای راه‌اندازی بند چابهار از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و به دستور رییس جمهوری شکل گرفت.

وی با بیان اینکه میزان پهلوگیری کشتی‌ها در بندرچابهار به ۲ برابر رسیده افزود: بیش‌از ۱۰۰ هزار تن کالا در این سه ماهه نخست امسال تخلیه شده که برابر کل میزان تخلیه پارسال بوده است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه امروز همزمان ۲۰۰ هزار تن ظرفیت انبارهای طریق القدس چابهار افتتاح می‌شودافزود: همچنین طرح ایجاد مخازن روغن در بندر چابهار آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون انواع کالاهای اساسی در بندر چابهار میتواند پهلوگیری کند بجز روغن گفت: شرکت بازرگانی دولتی مخازنی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در این بندر ایجاد میکند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: بندر چابهار با راه‌اندازی راه آهن چابهار - زاهدان به عنوان سومین بندر لجستیکی و مهم تجاری کشور محسوب می‌شود.

در حال تکمیل شدن است...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند