رییس علوم پزشکی شاهرود: افزایش مبتلایان سرپایی کرونا نگران کننده است


رییس علوم پزشکی شاهرود: افزایش مبتلایان سرپایی کرونا نگران کننده است

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود گفت: طبق اطلاعات علمی، چهار هفته پس از افزایش مبتلایان سرپایی بیماری کرونا، آمار نسبی مرگ و میر نیز افزایش‌ می‌یابد که این امر نگران‌ کننده است.

رضا چمن روز پنجشنبه در کارگروه استانی مقابله با کرونا استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری ابراز داشت: ۲ هفته پس از افزایش مبتلایان سرپایی کرونا، تعداد بستری‌شدگان افزایش یافته و پس از آن آمار نسبی فوتی‌ها بر اثر ابتلا به این ویروس فزاینده می‌شود.

وی بیان کرد: وضعیت کرونایی شهرستان‌ های شاهرود و میامی سفید است اما این مساله بسیار شکننده می‌باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود ادامه داد: قرار گرفتن مناطق اطراف شهرستان‌های شاهرود و میامی در وضعیت زرد، نارنجی و قرمز کرونایی، وضعیت مناطق تحت پوشش این دانشگاه را ناپایدار کرده است.

چمن با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط شهروندان، خاطرنشان کرد: تعطیلی مراکز و کسب و کارها غیر ممکن است و شهروندان باید نسبت به رعایت موازین بهداشتی همچون ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا توجه ویژه داشته باشند.

وی ابراز داشت: تغییر سبک زندگی در مولفه‌های تاثیرگذار و ایجاد کننده فاصله اجتماعی تمرکز شود اما در کنار آن حفظ همبستگی، همدلی و سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی مدنظر قرار گیرد.

وی به نقش اصحاب رسانه در ترویج این مساله اشاره و بیان کرد: رسانه‌ها به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی شهروندان بپردازند و ضرورت آن را به مردم گوشزد کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود گفت: وضعیت شیوع کنونی، موج دوم نبوده بلکه فراگیری موج اول در برخی از مناطق است که در گذشته کمتر درگیر بیماری شده بودند.

استان سمنان ۲ دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را دارد که دانشگاه اول شهرستان های سمنان، سرخه، دامغان، مهدیشهر، آرادان و گرمسار و دانشگاه دوم شهرستان های شاهرود و میامی را تحت پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق