36 مجرم اینترنتی در کردستان به مراجع قضایی معرفی شدند


36 مجرم اینترنتی در کردستان به مراجع قضایی معرفی شدند

سنندج - ایرنا - رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان گفت: 36 مجرم اینترنتی در خصوص ویروس کرونا توسط پلیس فتای این استان شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند.

سرهنگ مهدی دانش‌پور پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مجرمان با رصد‎های اطلاعاتی ماموران پلیس از ابتدای اسفند ۱۳۹۹ تا کنون شناسایی شده‌اند که افراد در صدد بودند با سو استفاده از شرایط گسترش ویروس کرونا به دنبال اختلال در امنیت عمومی جامعه بودند.

وی اضافه کرد: ۱۶ نفر از این افراد در زمینه انتشار شایعات، هشت نفر در زمینه احتکار محصولات بهداشی مرتبط مقابله با کرونا، پنج نفر در خصوص فروش محصولات تغلبی این ویروس، چهار نفر در خصوص ارایه امار جعلی مرگ و میر مبتلایان و چهار تن نیز در خصوص نشر اکاذیب ویروس کرونا فعالیت داشتند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان یادآور شد: پلیس فتای استان کردستان بر اساس وظایف ذاتی خود تمامی مطالب منتشر شده در فضای مجازی و اینترنت را رصد کرده و و در صورت مشاهده هرگونه موارد محتوایی شامل فیلم، خبر، عکس که حاوی مطالب شایعه و کذب به قصد ایجاد تشویش اذهان عمومی و افزایش نگرانی در جامعه را تشدید کند موضوع را به صورت قانونی مورد پی گیری قرار می‌دهد.

دانش‌پور اضافه کرد: رصد و پایش پلیس فتا در خصوص انتشار هر گونه اخبار جعلی و کذب در فضای مجازی از سوی کاربران با موضوع شیوع کورنا ویروس در کشور با جدیت تا بازگشت جامعه به حالت قبلی ادامه دارد و در این راستا از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد شد.

وی از مردم خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک و شایعه در فضای مجازی ، جهت برخورد با متخلفان از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن ۲۱۸۲۳۲۷۵ پلیس فتا منعکس کنند و اخبار رسمی و موثق را صرفا از خبرگزاری‌ها و منابع معتبر خبری دریافت کنند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !