نماز جمعه در هفت شهر همدان اقامه می‌شود


نماز جمعه در هفت شهر همدان اقامه می‌شود

همدان _ ایرنا _ رییس ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه همدان گفت: با توجه به شیوع کرونا و به منظور پیشگیری از انتقال این ویروس، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تنها در هفت شهر استان اقامه می‌شود.

حجت الاسلام سید صادق حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نماز جمعه این هفته در شهرهای فامنین، کبودراهنگ، رزن، درگزین، شیرین سو، گل تپه و سردرود با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار می شود.

وی توصیه کرد: افرادی که قصد حضور در آیین نماز جمعه را دارند باید ضمن پرهیز از اجتماع در یک محل و استفاده از ماسک و دستکش، اقدام به آوردن سجاده و مهر شخصی از منزل کرده و علاوه بر گرفتن وضو در منزل، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رییس ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه استان همدان گفت: سخنرانی پیش از خطبه در هیچیک از آیین های عبادی سیاسی نماز جمعه استان انجام نمی‌گیرد و زمان سخنرانی ائمه جمعه نیز کمتر از ۳۰ دقیقه است و آنها در سخنرانی خود به بیان اهمیت رعایت نکات و توصیه های بهداشتی می پردازند.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه از ورود کودکان و خردسالان به محل برپایی نماز جمعه جلوگیری می شود توصیه کرد افراد مُسن و کسانی که بیماری زمینه ای دارند تا زمان سفید شدن شرایط در استان در آیین نماز جمعه شرکت نکنند.

به ‌گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز ۱۸ تیر امسال ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسیده است.

در شرایط عادی نماز جمعه در ۲۵ نقطه از استان همدان برپا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا