کوه به دومین جشنواره بین المللی فیلم YVE چین راه پیدا کرد


 کوه  به دومین جشنواره بین المللی فیلم  YVE  چین راه پیدا کرد

فیلم کوتاه کوه به نویسندگی و کارگردانی تیمور قادری از تولیدات حوزه هنری استان ‌کردستان به دومین جشنواره بین‌المللی فیلم YVE چین راه پیدا کرد.

زانیار لطفی مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان با اعلام این خبر اظهار کرد: فیلم کوتاه «کوه» به کارگردانی تیمور قادری و تهیه کنندگی حوزه هنری کردستان در دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم YVEکه 27 جولای (6 مرداد ماه ) در چین برگزار می شود به نمایش در خواهد آمد.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم YVE رویدادی است که توسط YVE Culture Art Communication Ltd>

لطفی بیان کرد: فعالیت های اصلی YVE شامل برگزاری نمایشگاه‌های و جشنواره‌های فیلم، تهیه فیلم در حوزه سینما و تلویزیون، مدیریت رویدادهای فرهنگی و هنری هنرمندان است.

وی در خصوص داستان این فیلم گفت: فیلم کوتاه 100 ثانیه ای "کوه" با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان روایتگر رویای یک پسربچه ی کولبر در دامنه ی یک کوه است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان با اشاره به موفقیت های این فیلم تصریح کرد: این فیلم پیش از این در 9 جشنواره بین المللی دیگر از جمله استرالیا، آلمان، آمریکاو ... حضور و به نمایش در آمده است.

تیمور قادری متولد 1369شهرستان کامیاران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی علوم تربیتی است که در زمینه فیلم های کوتاه و مستند فعالیت می نماید در بیش از 300 جشنواره داخلی و خارجی نیز حضور داشته است.
آثار این کارگردان جوان کردستانی تاکنون بیش از 50 جایزه داخلی و بین المللی را کسب کرده است و دو بار جایزه جشنواره خوارزمی برای مجموعه داستان های 'تابستان سرد' و 'آدرسی که من گم شده ام' را بدست آورده است.

تیمور قادری از سال 86 و در سن 16 سالگی با ساخت فیلم کوتاه 'مجوز' که برنده تندیس طلایی جشنواره کودکان شد، کار فیلمسازی را آغاز کرد. از جمله آثار این فیلمساز می توان به فیلم های " می خورد بر بام خانه"،" آغوش"، " توت"، چیدن سپیده دم"، مستند" گاندو" که در سیستان وبلوچستان تهیه نموده، اشاره کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403