آموزش و پرورش فردا میزبان دو آزمون


آموزش و پرورش فردا میزبان دو آزمون

آموزش وپرورش فردا میزبان دو آزمون است، آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سواد آموزی صبح فردا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فردا جمعه 20 تیر ماه آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در پایه دهم و آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی برگزار خواهد شد.

آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی طبق قانون مصوب مجلس به منظور تبدیل وضعیت استخدامی آنها و حضور در شغل معلمی برگزار می‌شود و افراد پذیرفته شده در آزمون باید دوره یک ساله آموزشی دانشگاه فرهنگیان را طی کنند.

برگزاری این آزمون که پیش از این تقریبا دو بار به تأخیر افتاده بود اینبار قرار است روز جمعه 20 تیر برگزار شود و به گفته شاهپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی؛ 24 هزار نفر مشمول شرکت در این آزمون هستند که 20 هزار نفر دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا و 4 هزار نفر دارای مدرک فوق دیپلم هستند.

البته روز گذشته دو اتفاق دیگر نیز رخ داد که می‌توان از تعبیر تصمیمات دقیقه 90 برای آنها استفاده کرد، یعنی در شرایطی که قرار است آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی صبح فردا برگزار شود، نمایندگان مجلس در اقدام دقیقه نودی طرح یک فوریتی را برای اصلاح قانون استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی تصویب کردند.

در اینباره علی علیزاده نماینده پیشنهاددهنده این طرح یک فوریتی می‌گوید: در این قانون برای سه گروه آزمون استخدامی بعد از دوره آموزشی لحاظ شده است اما متأسفانه برای گروه نهضت سوادآموزی که شرایطشان شبیه مابقی است یک دوره آزمون قبل از دوره آموزشی گذاشته‌اند و دوباره دوره آموزشی یک ساله و مجدداً آزمون استخدامی لحاظ کرده‌اند که با این شرایط حق این دوستان اجحاف می‌شود و در حق آنها بی‌عدالتی صورت می‌گیرد.

در شرایطی مجلس با ارائه طرح یک فوریتی برای لغو آزمون استخدامی یا حتی به تأخیر انداختن زمان برگزاری آن تلاش می‌کند که قرار است فردا این آزمون برگزار شود و مشخص نیست این دست از اقدامات دقیقه 90 چقدر‌ تأثیر گذار خواهد بود؟

مورد دیگر نیز به اظهارات علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان تهران مربوط است. او در جلسه اضطراری ستاد فرماندهی و مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، درخواست لغو تمام آزمون‌های هفته آینده را مطرح کرد و گفت: این موضوع نگرانی زائدالوصفی ایجاد کرده، 23 هزار نفر قرار است در آزمون سوادآموزی شرکت کنند، عدد قابل توجهی قرار است در آزمون‌های دانشگاه آزاد و نزدیک 4 هزار نفر قرار است در آزمون‌های phd وزارت بهداشت شرکت کنند. الان شرایط تهران مناسب برای میزبانی این افراد به خصوص در استان‌های قرمز نیست و تمام تجمعات به مدت یک هفته باید در استان تهران لغو شود.

در بحث برگزاری امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم نیز شاهد درخواست دیرهنگام ستاد مقابله با بیماری کرونای استان تهران برای عدم برگزاری امتحانات به شیوه حضوری بودیم و حالا این ماجرا در بحث برگزاری آزمون استخدامی تکرار می‌شود.

به گزارش تسنیم، آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی و آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی صبح فردا برگزار می‌شود و بعید است تصمیمات دقیقه 90 تغییری در روند ماجرا ایجاد کند.

آزمون استخدامی آموزشیاران، توسط جهاددانشگاهی برگزار خواهد شد و افراد برای قبولی باید به 50 درصد سؤالات پاسخ صحیح بدهند.

توزیع کارت ورود به جلسه از طریق سایت www.hrtc.ir از روز دوشنبه 16 تیرماه انجام می‌شود.

مواد آزمون عمومی این آزمون عبارتند از فناوری اطلاعات "مهارت‌های هفتگانه icdl" ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی هوش و توانمندیهای ذهنی.

مواد آزمون تخصصی عبارتند از اصول و فلسفه تعلیم و تربیت، روانشناسی پرورشی، روانشناسی رشد، روشها و فنون تدریس، اندازه‌گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی.

تمام موارد با ضریب یک است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد