تحصیل 400 هزار نفر از دانش‌آموزان دیرآموز در مدارس عادی


تحصیل 400 هزار نفر از دانش‌آموزان دیرآموز در مدارس عادی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه تاکنون 250 هزار کلاس اولی سنجش سلامت شدند، گفت: 400 هزار دانش‌آموز دیر‌آموز در مدارس عادی حضور دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به فعالیت 2200 پایگاه از 15 تیر به منظور سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان کلاس اولی اظهار کرد: سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به کلاس اول دبستان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی افزود: بیش از 250 هزار کلاس اولی به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده‌اند که نسبت به چند روز نخست سال گذشته رشد 15 درصدی دارد. خانواده‌ها برای ثبت‌نام ابتدا باید به 60 هزار مدرسه‌ای که کار ثبت نام کلاس اولی‌ها را انجام می‌دهند مراجعه کنند و همزمان در سامانه سناد برگه نوبت‌دهی آمادگی جسمانی برای آنها صادر می‌شود و باید در روز و ساعت مشخص‌شده به پایگاه سنجش مراجعه کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در پایگاه‌های سنجش دانش‌آموزان به لحاظ بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اندازه‌گیری قد و وزن، بررسی وضعیت دهان و دندان و وضعیت بیماری‌های جلدی بررسی می‌شوند، سال گذشته برای ارزیابی هر دانش‌آموز 15 دقیقه زمان تعیین شده بود که امسال به 30 دقیقه افزایش یافت و تعداد پایگاهها نیز 200 پایگاه افزایش یافت تا سنجش با دقت و رعایت سلامت انجام شود.

حسینی با اشاره به اینکه وقتی سنجش اولیه انجام و دانش‌آموز عادی تشخیص داده شد برای ثبت نام به مدارس عادی معرفی می‌شود، متذکر شد: اگر دانش‌آموز دچار مشکل تشخیص داده شد به چند گروه آسیب‌دیده شنوایی، بینایی، چند معلولیتی، اوتیسم، مشکلات ویژه یادگیری و دیر آموز تقسیم می‌شوند که برای هر کدام از آنها تعلیم و تربیت خاص ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: 1600 مدرسه استثنایی داریم که 7 گروه دانش‌آموزان آسیب دیده را تحت پوشش قرار می‌دهند، اگر دانش‌آموزان در پایگاه اولیه سنجش دچار مشکل شناسایی شدند به 80 پایگاه تخصصی ارجاع و در آنجا معاینه می‌شوند، اگر بر اساس سنجش تخصصی مشخص شد که خدمات آموزشی ویژه باید به آنها ارائه شود در مدارس استثنایی جای‌دهی می‌شوند.

حسینی گفت: بیش از 500 هزار دانش آموز تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند که 82 هزار نفر از آنها در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند، 70 هزار نفر در مدارس پذیرا یعنی مدارس عادی که آموزش‌های تلفیقی را ارائه می دهند حضور دارند و 400 هزار نفر هم دانش آموزان دیرآموز هستند هر سال 6 تا 7 درصد دانش‌آموزان دیرآموز تشخیص داده می‌شوند که بهره هوشی آنها بین 70 تا 75 است، این گروه در مدارس عادی حضور می‌یابند اما باید معلم رابطه برای آنها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403