یکی از شاهدان اصلی طرح استیضاح ترامپ وادار به بازنشستگی شد


یکی از شاهدان اصلی طرح استیضاح ترامپ وادار به بازنشستگی شد

سرهنگ الکساندر وین مین از شاهدان اصلی در جلسات بررسی استیضاح دونالد ترامپ، بعد از بیش از 21 سال خدمت در ارتش آمریکا بازنشسته شد.

یکی از شاهدان اصلی طرح استیضاح ترامپ وادار به بازنشستگی شدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیمابه نقل از تلویزیون ام اس ان بی سی؛ سرهنگ ارتش آمریکا که در جلسات بررسی استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور یکی از شاهدان اصلی بود از ارتش بازنشسته شد.

خبرنگار شبکه ام اس ان بی سی نیوز هم در گزارشی در این خصوص گفت: وکیل سرهنگ "الکساندر وین مین" که یکی از شاهدان اصلی در جلسات بررسی موضوع استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنگره این کشور بود اعلام کرد بعد از بیش از ۲۱ سال خدمت در ارتش آمریکا بازنشسته می‌شود.
وکیل این سرهنگ آمریکایی گفته است موکل وی به این نتیجه رسیده است که با توجه به حضور وی در جلسات بررسی استیضاح ترامپ و اقدامات تلافی جویانه‌ای که در این مدت از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور و شرکای وی شاهد بوده است آینده وی در حوزه نظامی محدود خواهد بود به همین علت تصمیم گرفته است که از ارتش بازنشسته بشود.
خبرنگار شبکه ام اس ان بی سی نیوز افزود وکیل سرهنگ الکساندر وین مین در بیانیه‌ای شوکه کننده از شروع یک کمپین برای آسیب زدن، ارعاب و انتقام گیری از موکل خود از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر داد و گفت دونالد ترامپ تلاش کرده است که سرهنگ وین مین را وادار بکند که یا به قانون پایبند باشد یا رئیس جمهور را از خود راضی بکند.
وکیل سرهنگ وین مین گفت موکل من منافع کشورش را فراتر از منافع شخصی خود دید و تصمیم گرفت برای حفظ ارزش‌ها و اصول از ارتش آمریکا بازنشسته بشود.
خبرنگار شبکه ام اس ان بی سی نیوز گفت: بازنشستگی سرهنگ الکساندر وین مین بعنوان یکی از شاهدان اصلی جلسات استیضاح ترامپ موضوعی حساس در آمریکا است. زیرا اظهارات سرهنگ الکساندر وین مین در جلسات بررسی استیضاح ترامپ در کنگره در ماه نوامبر گذشته بسیار مهم بودند و الکساندر وین مین به همراه برادر دوقلویش بعد از پایان جلسات بررسی استیضاح ترامپ از شورای امنیت ملی آمریکا کنار گذاشته شدند. قرار بود که وی به درجه ژنرالی ارتقاء بیابد که با اعلام بازنشستگی و پایان خدمتش در ارتش آمریکا اعطای درجه ژنرالی به وی هم لغو شد.
خبرنگار شبکه ام اس ان بی سی نیوز در پایان گفت: هنوز مشخص نیست که آینده سرهنگ الکساندر وین مین چه خواهد بود. اما وی در یکی از جلسات بررسی استیضاح ترامپ گفته بود که "این جا، موضوعات درست مطرح می‌شوند. " بسیاری معتقدند این جمله کلیدی نشان دهنده مسیر آینده الکساندر وین مین بعد از بازنشستگی ار ارتش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»