افزایش حقوق بازنشستگان : مستمری حداقل بگیرها چقدر زیاد می شود ؟


افزایش  حقوق  بازنشستگان : مستمری  حداقل بگیرها  چقدر  زیاد  می شود ؟

با تصویب هیات دولت 32 هزار میلیارد تومان به پرداخت بدهی های دولت به تامین اجتماعی تخصیص یافته است و این اعتبار صرف همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، بحث پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی چند سال است که به تکرار از سوی مسئولان سازمان و وزاری کار مطرح می شود اما به جز واگذاری شرکت های دولتی به سازمان تامین اجتماعی در قالب رد دیون، شاهد اتفاق دیگری نبودیم که اغلب این شرکت ها نیز سودآوری مناسبی نداشتند و بلکه زیان ده بودند و واگذاری ها نیز بر مشکلات بسیاری از آنها افزود.

در تازه ترین تحول این حوزه به نظر می رسد دولت پس از سال ها اعتبار ۳۲ هزار میلیارد تومانی را به پرداخت بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی تخصیص داده و این اعتبار نه در قالب سهام شرکت های دولتی بلکه به صورت نقدی خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تخصیص این اعتبار زمینه همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را فراهم خواهد کرد.سالاری در این باره گفته است: با تصمیم رئیس جمهور و پیگیری های وزیر رفاه ۳۲ هزار میلیارد تومان بابت رد دیون به تامین اجتماعی داده شد که بتوانیم از این محل متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کنیم.

افزایش ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان

وی افزود: در هرسال هزینه متناسب سازی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود و انشاءاله ظرف ۳۰ تا ۴۰ روز آینده محاسبات و صدور احکام را انجام دهیم و نهایتا اول شهریور مبلغ همسان سازی را اعمال و پرداخت کنیم.

سالاری درباره میزان افزایش حقوق ناشی از همسان سازی گفت: برای حداقل بگیرها حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و برای غیرحداقل بگیران بعضا تا ۸۰۰ هزار تومان هم افزایش خواهیم داشت که به تناسب سنوات خدمت و وصولی فعلی شان تعیین میشود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه این افزایش، غیر از بن خانوار و مسکن و … است؟ گفت: درباره این اقلام حقوقی هم احتمالا تصمیم گیری کنیم که بن خانوار و حق مسکن را افزایش دهیم که جزئیات آن را اعلام و همزمان با متناسب سازی اعمال می کنیم.

کاماپرس

2025

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا