آتش‌سوزی نخیلات روستای چاهکیچی دلگان مهار شد


آتش‌سوزی نخیلات روستای چاهکیچی دلگان مهار شد

زاهدان- ایرنا- فرماندار دلگان با بیان اینکه آتش‌سوزی نخیلات روستای چاهکیچی دلگان با تلاش مردم و آتش‌نشانان پس از چهار ساعت مهار شد، گفت در این آتش‌سوزی 80 اصله درخت خرما طعمه حریق شد.

مجتبی شجاعی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش‌سوزی از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه شب گذشته آغاز و در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه با تلاش آتش‌نشانان و مردم روستای چاهکیچی کاملا مهار شد.

وی اظهار داشت: وزش شدید باد و همچنین وجود پسماندهای حاصل از حرص درختان خرما و جمع آوری نکردن آنها توسط کشاورزان باعث تاخیر در مهار این آتش سوزی و سوختن ۸۰ اصله(نفر) درخت خرما شد.

اسماعیل مرادی یکی از کشاورزان روستای چاه کیچی دلگان گفت: سریال آتش سوزی نخیلات در فصل برداشت محصول خرما کابوسی تلخ برای کشاورزان ایجاد کرده که نیاز است هم کشاورزان نسبت به جمع آوری پسماند های حاصل از حرص درختان اقدام کنند و هم بیمه نخیلات مرحمی بر درد کشاورزان شود.

مراد بهزادی عضو شورای روستای چاه کیچی نیز بیان کرد: نبود خودرو و تجهیزات آتش‌نشانی و همچنین فاصله ۵۰ کیلومتری روستای چاه کیچی از شهر گلمورتی باعث دیر مهار شدن این آتش سوزی شد در صورتی که اگر در روستای چاه کیچی ایستگاه آتش نشانی وجود داشت این آتش سوزی زودتر مهار می شد.

به منظور اطلاع از علت و میزان خسارت آتش سوزی برای گفت‌وگو عازم جهاد کشاورزی شهرستان دلگان شدیم اما شهناز رفعت‌پور مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از گفت و گو با خبرنگار ایرنا و اعلام علت و میزان خسارت آتش سوزی خودداری کرد و گفت: من نمی توانم علت آتش سوزی و میزان خسارت را اعلام کنم، بهتر است اینگونه موارد را از بخشدار و یا سایر مسوولان پیگیری کنید.

این آتش‌سوزی سومین حادثه در یکماه گذشته است که دامنگیر نخیلات شهرستان دلگان شده و تاکنون هیچ گونه آماری از میزان خسارت وارده به کشاورزان از سوی جهاد کشاورزی اعلام نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر