سه بیمارستان همدان به اکسیژن‌ساز مجهز می‌شود


سه بیمارستان همدان به اکسیژن‌ساز مجهز می‌شود

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به ضرورت استفاده از دستگاه اکسیژن‌ساز به زودی سه بیمارستان این استان به این دستگاه مجهز می‌شود.

رشید حیدری مقدم روز پنجشنبه در حاشیه ستاد هماهنگی پیشگیری، کنترل و مقابل با ویروس کرونا اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی تامین دستگاه اکسیژن ساز مورد نیاز بیمارستان ها در شرایط کرونایی بود.

وی اضافه کرد: در این راستا یک دستگاه اکسیژن ساز خریداری و در بیمارستان سینا نصب شد و سه دستگاه جدید نیز به تازگی خریداری شده که در ۲ بیمارستان مرکز استان و یکی دیگر در بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان ملایر نصب می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در همدان به ۸۶ درصد رسیده بود اما با توجه به بازگشایی ها، افزایش گردش جمعیت، رشد مسافرت ها از خارج به داخل استان به ویژه از خوزستان به همدان این آمار روند کاهشی یافت و هم اینک به ۶۲ درصد رسیده است.

حیدری مقدم ادامه داد: هر چند کرونا عوارض زیادی برای بخش های مختلف به همراه داشت اما یکی از آثار مثبت آن افزایش تجهیزات فردی است به گونه ای که در اوایل توان تهیه ماسک وجود نداشت اما هم اینک ملزومات و تجهیزات فردی مورد نیاز برای مقابله با کرونا تامین شده است.

وی این تجهیزات و ملزومات حفاطت فردی را شامل محلول دست ۳۸۰ سی سی، محلول دست ۱۰ سی سی، محلول دست نیم و یک لیتری، ماسک معمولی، ماسک پنج لایه ، ماسک ان ۹۵ و دستکش لاتکس دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: بروز تجمعی به ازای هر یک صد هزار نفر در کشور ۳۰۰ نفر و در همدان ۱۱۰ نفر است که امید می رود با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم شاهد افزایش این رقم نباشیم.

حیدری مقدم با بیان اینکه در بیمارستان های بخش خصوصی و دولتی همدان سه هزار و ۲۰۰ تخت وجود دارد گفت: از روزهای نخست شیوع کرونا سه نقشه برای مواجهه با این بیماری ترسیم شد که نقشه نخست استفاده از ظرفیت ۷۰۰ تخت، نقشه دوم یک هزار و ۵۰۰ تخت و برنامه سوم استفاده از ۲ هزار و ۴۰۰ تخت بود.

وی خاطر نشان کرد: معاونت درمان علوم پزشکی تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اقلام حفاظت فردی خریداری و در اختیار کارکنان قرار داده است و معاونت غذا و دارو، الکل و ژل ضد عفونی کننده مورد نیاز را تهیه کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان صدور مجوز برای تولید اقلام بهداشتی، تامین الکل مورد نیاز استان، تامین دیگر نیازها شامل ۱۵۰ هزار بسته ژل و بسته عفونی، ماسک، لباس، عینک و شیلد محافظ صورت گرفته و به جز تامین نیارهای داخل استان به دیگر مناطق هم صادر می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها