استفاده از ماسک همچنان مورد تاکید دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری است


استفاده از ماسک همچنان مورد تاکید دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: از آنجا که هنوز هیچ واکسن و روش درمانی قطعی برای ویروس کرونا کشف نشده است، استفاده همگانی از ماسک موثرترین و راحت‌ترین راه پیشگیری از شیوع این ویروس است و در این استان همچنان این تاکید وجود دارد.

مجید شیرانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از ماسک در اولویت است و نوع آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد، از همین رو هیچ منع بهداشتی برای استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای که در خانه دوخته می‌شود، وجود ندارد و مردم با استفاده از هر نوع ماسکی می‌توانند از سلامتی خود و دیگران محافظت کنند.

وی ادامه داد: برای مهار ویروس کرونا و به حداقل رساندن شیوع آن در استان همچنان نیاز به تداوم همکاری مردم داریم و این همراهی باید در استفاده همگانی از ماسک و خودداری از ترددهای غیرضروری در جامعه و توقف کامل دورهمی‌ها، جشن‌های عروسی و مراسم تحریم خود را بیش از پیش نشان دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خستگی کادر درمان و جان باختن ۲ پرسنل مدافع سلامت در استان، از مردم تقاضا کرد تا با رعایت توصیه‌های بهداشتی کادر درمان و مسئولان را در مهار ویروس کرونا یاری دهند.

شیرانی با اشاره به توقف سیر صعودی شیوع ویروس کرونا در استان طی روزهای اخیر، تصریح کرد: طی ۲ هفته اخیر شیوع ویروس کرونا در استان به بیشترین حد خود از ابتدای شیوع تاکنون رسید و ما شاهد رشد فزاینده تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان بودیم.

وی افزود: با اعمال برخی محدودیت‌ها و از آن مهمتر همکاری و همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوی این روند صعودی گرفته شد اما چنانچه همراهی و عمل مردم به توصیه‌های بهداشتی تداوم نداشته باشد، شیوع ویروس روند صعودی خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقلال به تیم شگفتی‌ساز رسید/ رویای صدرنشینی اوسمار/ پیشخوان