اشتغال 63 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان


اشتغال 63 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از 63 درصد دانست و ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در 58 رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی است که از این تعداد 38 رشته در مقطع کاردانی و 20 رشته در مقطع کارشناسی است.

رضا نقدی در حاشیه بازدید مدیرعامل و اعضاء بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان از دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، گفت: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد و چون ۶۰ درصد دروس‌ های دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان توانسته است به آمار قابل تامل اشتغال ۶۳ درصدی فارغ التحصیلان دست یابد .

وی خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار را سه هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: رسالت این دانشگاه تربیت تکنسین ماهر و پنجه های کارآمد است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ادامه داد: جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای بالغ بر ۱۸۰ هزار دانشجو در تمامی استان های کشور و در ۱۷۶ دانشکده با ۲۵ هزار عضو هیئت علمی و استاد است.

وی افزود: رسالت و مأموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیش از ۴ هزار دانشجو و ۴ دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازارکار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، در سطح کشور عزیزمان ایران است.

نقدی گفت: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی ، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

وی با اشاره به تحصیل ۶۰ درصدی دانشجویان این دانشگاه در مقطع کاردانی و ۴۰ درصدی در مقطع کارشناسی گفت: دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان است و در سال جدید مجوز اخذ رشته های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه ها، تصریح کرد: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است و رسالت این دانشگاه را تربیت تکنسین ماهر و پنجه های کارآمد توصیف کرد .

نقدی با اشاره به سالی که با تصمیم و درایت مقام معظم رهبری به نام جهش تولید مزین گردیده به موضوع برگزاری وبینار کشوری به میزبانی این دانشگاه برای اولین بار با موضوع کارآفرینی و ارتباط با صنعت با حضور شخصیت های برجسته کشوری و استانی و تعدادی از صنعت گران استان و روسای کارخانجات اشاره کرد و هدف از برگزاری وبینارها را هم‌اندیشی و توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا، این دانشگاه در راستای ایفای رسالت و مسئولیت اجتماعی به عنوان یک دانشگاه جامعه محور با طی فرایند لازم، به راه‌اندازی کارگاه تولید و عرضه ماسک‌ های بهداشتی به تعداد روزانه ۴ هزار عدد، ژل ضدعفونی و گان پزشکی اقدام کرده است.

نقدی همچنین از افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبر داد و افزود : با عنایت به سیاست های دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در جهت توسعه و ترویج انرژی های تجدید پذیر و مدیریت سبز و در راستای مصوبه هیئت محترم وزیران و به منظور تامین ۲۰ درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشید ، با توجه به تصمیم گیری دانشگاه فنی حرفه ای ظرفیت در نظر گرفته شده نیروگاه دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به مقدار ۱۰ کیلووات بوده است که پس از بررسی و بازدیدهای کارشناسی به عمل آمده محل نصب تجهیزات نیروگاه در مساحتی حدود ۲۵۰ متر مربع تعیین گردید

وی با اشاره به اضافه شدن تجهیزات آموزشی انرژی خورشیدی به مجموعه آزمایشگاهی الکترونیک گفت : از این تجهیزات می توان در راستای آموزش به دانشجویان علاقمند و هنرآموزان هنرستان های شهر و استان سمنان استفاده نمود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان از اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، به دلیل شیوع ویروس کرونا از نیمه دوم اسفندماه آغاز شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به افتتاح سالن جلسات دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: با توجه به کمبود فضای کالبدی در این دانشگاه، به مجموعه کارگاهی و آزمایشگاهی جدید نیاز مبرم داریم و امید است با همکاری بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان شاهد رفع این کمبود ها بوده و با کمک خیرین و حامیان دانشگاه تجهیزات کارگاه ها و آزمایشگاه های این دانشگاه به روز رسانی و نوآوری گردد.

مدیرعامل و اعضاء بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان با حضور در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ضمن افتتاح سالن جلسات این دانشگاه ، به بازدید از قسمت های مختلف این مجموعه دانشگاهی و دیدار و گفتگو و تبادل نظر با ریاست دانشگاه ، اعضای هیات رئیسه استان و کارکنان پرداختند.

اشتغال 63 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

اشتغال 63 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...