استاندار سیستان وبلوچستان:حضور بنیاد علوی الگوی توسعه در قصرقند است


استاندار سیستان وبلوچستان:حضور بنیاد علوی الگوی توسعه در قصرقند است

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: با حضور بنیاد علوی در منطقه الگویی ارائه خواهد شد که این الگو برای شهرستانهای اطراف نیز توسعه را به دنبال خواهد داشت اما شرط محقق شدن این امر همراهی و مشارکت  مردم است. 

احمدعلی موهبتی در جلسه شورای اداری شهرستان قصرقند که با حضور فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و سایر مسئولین شهرستان قصرقند برگزار شد،اظهار داشت: شهرستان قصرقند یکی از محل های حاکمیت در ادوار تاریخی بوده است لذا برای حفظ این جایگاه ویژه باید نظم بخشی و رعایت دستورالعمل‌های موجود را رعایت کنند.

وی گفت: یکی از این دستورالعمل ها، رعایت اصول بهداشتی و نظافت است که در مقایسه با سفر قبلی بنده به منطقه، رعایت نظافت و اصول بهداشتی بسیار تفاوت کرده که این امر و تحول بسیار حائز اهمیت است چرا که منشاءبسیاری از مشکلات و بیماری هایی که وجود دارد عدم رعایت اصول بهداشتی است.

استاندار سیستان وبلوچستان اظهار داشت: دولت هم در حوزه بهداشت و درمان وظایفی دارد و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و حضور نیک اندیش خیرین و بنیاد مستضعفان در حوزه بهداشت و درمان نیز تحولاتی انجام شده است و انشاءالله بیمارستان نیز که حداقل خواسته مردم است ساخته شود.

موهبتی به مهمان‌نوازی خوب مردم قصرقند اشاره کرد و افزود: مردم قصرقند در برخورد با خیرین آنقدر خوب رفتار می کنند که خیرین به جهت مهمان نوازی و برخورد خوب مردم به منطقه می آیند که این موضوع مقدمه و شتاب دهنده توسعه است.

استاندار در ادامه افزود: ایجاد زیرساخت ها در منطقه لازم و ضروری است و یکی از این زیرساخت‌ها مباحث اجتماعی، فرهنگی و اشتغال است که چنانچه این زیرساختها فراهم نشود مهاجرت را به دنبال خواهد داشت .

وی گفت: باید زیرساخت های لازم در حوزه های مورد نیاز از جمله راه، برق و بهداشت توسط دولت فراهم شود و آنچه که از ظرفیت‌های موجود وجود دارد باید استفاده شود.

وی افزود: برای رسیدن به توسعه هرکس در هر کجا که حضور دارد باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهد که در این صورت توسعه شتاب خواهد گرفت و بسیاری از برنامه ها در کمترین زمان ممکن اثربخش خواهد شد و بهره وری بالا خواهد رفت که امیدواریم با نوع نگاه مردم منطقه این امر عملی شود. استاندار ادامه داد: در طرح سواحل مکران که مطالعات شهرستان های ساحلی انجام شده، اما در اقدام که اخیراً صورت گرفته از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران یکی از شهرستان‌های بالا دستی این منطقه هم به آن توجه می‌شود که در این راستا شهرستان راسک، چابهار، قصرقند،نیکشهر،کنارک، زرآباد،فنوج و جاسک مورد مطالعه قرار می‌گیرند که این امر کمک زیادی برای رسیدن به توسعه خواهد نمود.

وی تصریح کرد: در حوزه سواحل و دریا نعمت های فراوانی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود چرا که هنوز از ظرفیت های حوزه دریا به خوبی استفاده نکرده ایم.

موهبتی حضور بنیاد مستضعفان را در منطقه بسیار میمون عنوان کرد و افزود: اعتبارات در حوزه تملک دارایی در حوزه شهرستان قصرقند ۳۳ میلیارد تومان است در حالی که اعتباراتی که در حوزه این بنیاد به شهرستان قصرقند اختصاص داده شده ۶۰ میلیارد تومان است که بخشی از جاده تلنگ- قصرقند نیز از محل این اعتبارات به اتمام برسد.

وی درخصوص احداث پلی در منطقه اعلام کرد: تقاضاها باید متناسب با وضعیت دارایی باشد لذا نباید به سراغ اولویت هایی برویم که مشکلاتمان را حل نمیکند.

استاندار سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: اولویت در بحث بهداشت و حوزه سلامت و اشتغال است که باید انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !