100 میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد هزینه سگ‌های ولگرد شد


100 میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد هزینه سگ‌های ولگرد شد

یاسوج - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سال گذشته یکصد میلیارد ریال هزینه سگ‌های ولگرد برای درمان حیوان گزیدگی و بیماری هاری در این استان شده است.

محمد بانشی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: سال گذشته برای حیوان گزیدگی و مقابله با بیماری هاری مبلغ زیادی هزینه شده که باید در این راستا اقدامات لازم برای کاهش هزینه ها انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به خطرات زیان بار بیماری هاری باید برنامه ریزی لازم برای مقابله با این بیمار نیز انجام شود.

بانشی جمع آوری سگهای ولگرد را یک اولویت دانست و گفت: مقرر شد یک محل نگهداری از سوی شهرداری مشخص و هزینه‌های نگهداری در شورای اصناف کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد نیز تعیین تکلیف شود.

وی اظهار کرد: دامپزشکی نیز باید بصوت روزانه غذای مورد نیاز سگهای ولگرد را تامین کند.

سال‌هاست شهروندان یاسوجی در کوچه‌های شهر و گاهی در معابر اصلی شهر با پدیده‌ای جدید به نام سگ‌های ولگرد روبرو می‌شوند که به عنوان یک معضل بهداشتی از آن یاد می‌شود.
طبق ماده ۱۵ قانون شهرداری‌ها، دفع حیوانات بلاصاحب مزاحمی که سبب بروز بیماری‌های خطرناک به جمعیت دامی و انسانی شود در سطح شهرها بر عهده شهرداری‌ها و خارج از آن نیز برعهده بخشداری‌ها است و همچنین برحسب وفق ماده ۹ دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد مربوط به بهمن ماه سال ۱۳۸۷ تصدی واحد کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان زیر پوشش معاونت خدمات شهری شهرداری‌ها قرار گرفته است.
کارشناسان دامپزشکی و صاحب نظران وجود سگ‌های ولگرد و بدون صاحب و نیز پدیده سگ گردانی را زمینه ساز مضرات روحی و روانی درمیان افراد جامعه دانسته و تأکید دارند که این مساله می‌تواند منشاء بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدید کننده سلامت افراد جامعه باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط