نهاده‌های دامی واحدهای خوراک آبزیان چهارمحال و بختیاری تامین شد


نهاده‌های دامی واحدهای خوراک آبزیان چهارمحال و بختیاری تامین شد

شهرکرد-ایرنا-رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز واحدهای تولیدی خوراک آبزیان در استان خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله غریب با بیان اینکه از ابتدای سال جاری فعالیت‌های خرید و فروش نهاده‌های دامی در سامانه "بازارگاه" صورت گرفته است، اظهار داشت: به استناد ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی فقط واحدهای تولیدی (خوراک دام) می‌توانند از این سامانه خرید کنند به همین دلیل تامین نهاده‌های دامی بزرگترین موضوع تولیدکنندگان در چهارمحال و بختیاری بود که این تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرد.
وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته در سطح ملی و موافقت وزارت جهاد کشاورزی، تامین و توزیع نهاده‌های دامی واحدهای خوراک آبزیان از طریق سامانه بازارگاه صورت گرفت.
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سهمیه ۶ هزار و ۳۰۰ تن کنجاله سویا به کارخانجات خوراک آبزیان کشور ابلاغ شده است که از این میزان چهار هزار و ۳۰۰ تن کنجاله سویا به استان اختصاص داده شده است.
غریب خاطر نشان کرد: همچنین سه هزار تن ذرت و ۴۳۰ تن جو از طریق سامانه بازارگاه بین واحدهای خوراک آبزیان استان توزیع خواهد شد.
وی تصریح کرد: همه واحدهای تولید خوراک دام باید محصول تولیدی را در استان توزیع و کارخانجات خوراک آبزیان بعد از تامین نیاز استان محصول تولیدی را به خارج از استان صادر کنند.

به گزارش ایرنا، این استان با ۴۰ درصد تولید خوراک آبزیان کشور در طول سال ، رتبه نخست را در اختیار دارد و ظرفیت تولید سالانه خوراک آبزیان چهارمحال و بختیاری افزون بر ۲۴۰ هزار تن است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از ۲۴هزار تن ماهی سردآبی رتبه نخست پرورش ماهی قزل‌آلای کشور را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟