ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی اسپیران تبریز قلع و قمع شد


ساخت و سازهای  غیرمجاز در اراضی کشاورزی اسپیران تبریز قلع و قمع شد

تبریز - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی تبریز گفت: 25 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای اسپیران از توابع این شهرستان قلع و قمع شد.

فرامرز افشانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در زمین های کشاورزی و باغی، ۵۰ هزار مترمربع از اراضی ملی آزاد و به چرخه کشاورزی عودت داده شد.

وی با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت بنا و تصرف در اراضی ملی می‌کنند از خلع ید و قلع و قمع ۳۵ مورد دیگر از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه خسروشاه و ۲۳ مورد در منطقه باسمنج از توابع شهرستان تبریز خبر داد و اظهار کرد: با اجرای احکام قضایی و قلمع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق، ۱۵ هکتار از اراضی ملی آزاد و به اراضی کشاورزی اضافه شد.

افشانی افزود: با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچکترین اغماضی نخواهیم داشت.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی نیز در این مورد اعلام کرد: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و زراعی این استان با حکم قضایی تخریب می‌شود.

احمد موقریبا بیان اینکه بخش عمده ای از پرونده های مطرح شده در دادگستری کل استان مربوط به معاملات اشخاص است، افزود: تنها در منطقه اسپیران توسط برخی از افراد سودجو و فرصت طلب، اراضی کشاورزی، ملی و منابع طبیعی تفکیک غیر قانونی شده و ساخت و سازهای غیرمجاز در آنها انجام گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص