«سه‌شنبه‌های تکریم»؛ طرح ملی بچه‌های مسجد برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس/ تمرکز طرح بر لایه‌ محلی است


«سه‌شنبه‌های تکریم»؛ طرح ملی بچه‌های مسجد برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس/ تمرکز طرح بر لایه‌ محلی است

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با اشاره به اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» ویژه خانواده شهدا و به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، گفت: این قسم اقدامات در جامعه حیات و نشاط معنوی ایجاد کرده و بقای آن را تضمین می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مسئولیت حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی و فعالیت های فرهنگی ستاد بزرگداشت این سالگرد را بر عهده دارد، طرح ملی «سه شنبه های تکریم» را در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: اجرای این طرح از هفته گذشته همزمان با دهه کرامت آغاز شده و تا پایان سال استمرار دارد. تکریم و تعظیم خانواده معزز شهدا در روزهای سه شنبه با حضور مسئولان استانی، ائمه جمعه، ائمه جماعات و مسئولان بسیج مساجد و برنامه ریزی کانون های فرهنگی هنری محور این طرح است.

وی تصریح کرد: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره ایثار و ازخودگذشتگی خانواده شهدا و ممانعت از ایجاد حس فراموش‌شدگی در آنها، از اهداف اجرای این طرح ملی است که یا با حضور در منزل شهدا و یا با دعوت از آنها اجرا می شود.

حجت الاسلام دکتر ارزانی درباره برکات یاد کردن از خانواده شهدا، تاکید کرد: این قسم اقدامات در جامعه حیات و نشاط معنوی ایجاد کرده و بقای آن را تضمین می کند. چنان که در نخستین هفته اجرای این طرح و در دیدار با مادر شهیدان خالقی‌پور، آن بانوی بزرگوار بیان کرد که این سرکشی و دیدارها، تسلی بخش است و باعث می شود بدانیم ما را فراموش نکرده اید.

وی درباره روند استمرار این طرح ابراز کرد: اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» با محوریت خانواده شهدا تا پایان سال ادامه دارد، در فازهای بعدی نخبگان علمی فرهنگی، معمرین و افراد موثر محلات همچون علما و بزرگان به این طرح اضافه می شوند و لایه پرداختی تکریم های آن محلی است، چون محلی بودن تکریم ها انگیزه بخش و جریان ساز است و همه را پوشش می دهد.

حجت الاسلام دکتر ارزانی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی «روح مقاومت»، بیان کرد: صفحه این جشنواره در پورتال بچه های مسجد بارگذاری شده و کانون های متعدد برنامه های مرتبط با آن را بارگذاری کرده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره در قالب هایی همچون صوت، نماهنگ، فیلم موبایلی، عکس‌نوشت و ... از وصایای شهدا تا 31 شهریور یعنی در یک بازه زمانی 110 روزه ادامه دارد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش