تخصیص اعتبار 100 میلیارد ریالی برای ترمیم راه‌های روستایی استان زنجان


تخصیص اعتبار 100 میلیارد ریالی برای ترمیم راه‌های روستایی استان زنجان

زنجان – ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: 100میلیارد ریال برای ترمیم و بهسازی راه‌های روستایی این استان تخصیص یافت.

عبدالحسین علی اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۳ هزارو ۶۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان زنجان آسفالت است و درسال جهش تولید درقالب طرح "جابر"، جهش آسفالت برای راه‌های روستایی با این میزان اعتبار تخصیص یافته این راه‌های ارتباطی ترمیم می شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر روستاهای بالای ۵۰ خانوار در اولویت طرح آسفالت قرار دارند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، اولویت بعدی این اداره کل روستاهای بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار است که در قالب طرح جابر این مهم برای ۴۲ کیلومتر از راه های روستایی استان انجام خواهد شد.

علی اکبری خاطرنشان کرد: راه‌های روستایی با جمعیت بالای ۵۰ خانوار دارای راه روستایی مناسبی هستند.

وی اظهارداشت: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده درسال ۹۵ استان زنجان ۸۹۰ روستا دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: چهار هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این روستاها از انواع راه‌های دسترسی، شنی و آسفالته برخوردارند.

به گفته معاون فنی مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان، میانگین راه‌های آسفالت شده روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این استان به ۷۵ درصد رسیده، در حالی که این میزان در سطح کشور ۶۵ درصد است.

اصغر اسماعیلی افزود: از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی استان زنجان تا پایان سال ۹۶ فقط ۳۰۰ کیلومتر بدون آسفالت بود که در این بخش ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

به گفته وی، برنامه آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان زنجان از سال ۹۷ آغاز شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

معاون فنی مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان یادآورشد: ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی بدون آسفالت در هشت شهرستان استان است و تخصیص اعتبار برای آن، توسط کمیته های شهرستانی با توجه به سهم اعتبار هر شهرستان است.
به گزارش ایرنا، از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی استان زنجان ۴۰۰ کیلومتر آن راه دسترسی است و نیازی به آسفالت ندارد.
راه های روستایی مصوبی که باید در استان زنجان آسفالت شود سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که از این مقدار سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر آسفالت شده است.
قانون بودجه بر اساس برنامه ششم توسعه، راه و شهرسازی را در این باره مکلف کرده تا راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار در برنامه آسفالت و بهسازی قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا