کمبود امکانات مراکز درمانی گلستان برای درمان بیماران کرونایی


کمبود امکانات مراکز درمانی گلستان برای درمان بیماران کرونایی

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با تقدیر از تلاش چند ماهه و مستمر کادر درمانی بیمارستان‌های این استان پس از شیوع کووید 19 گفت: مراکز درمانی گلستان برای درمان بیماران کرونایی کمبود امکانات دارند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس شامگاه دیشب در جلسه بررسی چالش منابع دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی با حضور تقوی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود برخی امکانات از قبیل کپسول اکسیژن یا استهلاک دستگاه های سی‌تی‌اسکن به دلیل استفاده زیاد در این ایام شیوع کرونا اظهار داشت: کمبود امکانات درمانی شاید در ابتدای شروع بیماری از نظر مردم قابل پذیرش بود اما اکنون برای آنها قابل قبول نیست و انتظار دارند که نیازهای درمانی تامین شود.

وی بیان کرد: در دوره کرونا ثابت شد که دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی گلستان نیروی انسانی متخصص و ماهر دارد اما به لحاظ امکانات، از غنای کافی برخوردار نیست.

وی افزود: تلاش فراوان کادر درمانی گلستان موجب شد این استان در دوره اول همه‌گیری کرونا با وجود تکمیل تخت های بیمارستانی و مطالبات معوقه پرستاران، تلفات کمی نسبت به بسیاری از استان‌ها داشته باشد که شایسته تقدیر است.

استاندار گلستان اظهار امیدواری کرد که با حمایت ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امکانات درمانی استان به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری ارتقا پیدا کند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان، آق‌قلا، آزادشهر، رامیان، کلاله، گالیکش و مینودشت در وضعیت قرمز و علی آبادکتول و مراوه‌تپه در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز چهارشنبه گفت: تاکنون ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط