آموزش در دانشگاه فردوسی مشهد به صورت مجازی ادامه دارد


آموزش در دانشگاه فردوسی مشهد به صورت مجازی ادامه دارد

مشهد- ایرنا- مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تمامی فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه هفته آینده به صورت مجازی برگزار می‌شود و آموزش‌های حضوری آن در حالت تعلیق قرار دارد.

دکتر عادل سپهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو اطلاعیه هفته گذشته این دانشگاه و با توجه به استمرار وضعیت قرمز استان و کلانشهر مشهد از نظر شیوع کرونا و لزوم حفظ و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این تصمیم اتخاذ شده است.
وی ادامه داد: فعالیت اداری این دانشگاه در هفته آینده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه خواهد داشت و اگر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تصمیمی اتخاذ کند برای ما لازمالاجرا خواهد بود.
این عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی گفت: در خصوص برگزاری آزمون‌های جامع مقطع دکتری، گروه‌های آموزشی لازم است با هماهنگی دفتر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم (ناتک) تا اطلاع بعدی نسبت به برگزاری آزمون جامع به شیوه مجازی و الکترونیکی در ۲ بخش کتبی و شفاهی، با رعایت کلیه مقررات اقدام نمایند.
وی افزود: آزمون کتبی به شکل الکترونیکی و مجازی، با حضور دانشجویان در سیستم آموزش الکترونیک دانشگاه و در اتاق مجازی مدیر گروه برگزار می‌شود.
سپهر ادامه داد: در روز امتحان لازم است دانشجو دوربین را طوری تنظیم کند تا چهره وی قابل شناسایی باشد و تعدادی برگه سفید به عنوان پاسخنامه را جلو دوربین نمایش دهد و در اطراف دانشجو نباید هیچ برگه دیگر یا کتابی وجود داشته باشد. سپس دانشجو باید دوربین را به گونه‌ای تنظیم کند که فضایی که در آن حضور دارد و برگه پاسخنامه وی قابل رؤیت باشد.
وی گفت: دانشجو باید میکروفن سیستم خود را در مدت آزمون روشن نگه دارد و سپس سوالات آزمون توسط مدیر محترم گروه در محیط اتاق مجازی بارگذاری و نمایش داده می‌شود. در پایان، دانشجو باید از برگه پاسخنامه خود عکس با کیفیت مطلوب تهیه کند و به ایمیلی که از قبل توسط مدیر گروه اعلام شده ارسال نماید.

این عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی با اشاره به ضوابط بخش شفاهی آزمون جامع افزود: این آزمون نیز به‌ شکل الکترونیکی و با حضور دانشجویان در سیستم آموزش الکترونیک دانشگاه و در اتاق مجازی مدیر گروه برگزار می‌شود و بسته به نظر گروه بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه تمام اعضای هیات علمی گروه که در این فرایند مشارکت دارند باید در اتاق مجازی حضور داشته و نمره خود را مطابق با فرم مربوط به صورت جداگانه ثبت و برای مدیر گروه ارسال نمایند.
وی ادامه داد: تمام فرایند آزمون جامع در ۲ بخش کتبی و شفاهی باید توسط مدیر گروه ضبط گردد.
دانشگاه فردوسی مشهد سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز با بیش از ۶ دهه قدمت هم اکنون ۲۵ هزار دانشجو دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری و ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

۸۲۰ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشغول فعالیت هستند که ۶۵۰ نفر از آنان دارای مدرک پی.اچ.دی یا دارای رتبه استادی یا پروفسوری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد