شهریه مدارس غیردولتی خراسان شمالی تا 30 درصد افزایش یافت 


شهریه مدارس غیردولتی خراسان شمالی تا 30 درصد افزایش یافت 

بجنورد- ایرنا- رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: شهریه تحصیل مدارس غیردولتی استان در سال تحصیلی جدید تا 30 درصد افزایش یافته‌ است. 

مسعود عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موسسان مدارس غیردولتی برای تعیین شهریه سالانه، اطلاعات و مشخصات مدرسه را در سامانه مربوط بارگزاری می کنند تا در تهران، برای آن تصمیم گیری شود.

وی افزود: شهریه مدارس غیر دولتی بر اساس خوداظهاری انجام شده و متناسب با نیروی انسانی به کار گرفته شده، فضا و سایر موارد، تعیین می شود و امسال حداکثر ۳۰ درصد افزایش دارد.

وی درباره تاثیر کرونا در استقبال خانواده ها از ثبت نام فرزندان در مدارس غیردولتی گفت: هنوز آمار دقیقی در این زمینه در دست نیست، اما برخی مدارس که توانسته اند رضایت خاطر خانواده ها را تامین کنند، مشتریان خود را دارند.

رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: در فصل ثبت نام کلاس اولی ها، ظرفیت برخی از مدارس غیردولتی، در همان ابتدا پر شد و تاکنون هم گزارشی از اینکه اقبال خانواده ها به این مدارس کم شده، به دست نرسیده است.

بر اساس این گزارش بیش از ۱۲ درصد دانش‌آموزان این استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

شهریه مدارس غیردولتی در این استان در سال تحصیلی گذشته، از ۱۳ میلیون ریال تا ۵۲ میلیون ریال در مقاطع مختلف، متفاوت بوده است.

۱۲۷ مدرسه غیردولتی در استان فعال اس که از این تعداد تنها ۳۱ مدرسه غیردولتی، در فضای ملکی دایر شده است.

سال تحصیلی گذشته، حدود ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموز خراسان شمالی در مدارس غیردولتی تحصیل کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس