38 خانه هلال در استان اردبیل راه‌اندازی شد


38 خانه هلال در استان اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: تاکنون 38 خانه هلال در مناطق مختلف این استان تجهیز و راه‌اندازی شده است.

رامین معبودی روز پنجشنبه در نشستی با امام جمعه خلخال افزود: امسال با هدف تربیت نیرو، سازماندهی بیشتر ، امدادرسانی بهتر و کاهش فاصله ارائه خدمات امدادی جمعیت هلال احمر به آسیب‌دیدگان حوادث در زمان وقوع بحران‌ها و بلایای طبیعی تا محل وقوع حادثه خانه‌های هلال افزایش خواهد یافت.

وی هدف از راه‌اندازی خانه‌های هلال در مناطق روستایی بویژه مراکز دهستان‌ها و روستاهای پرجمعیت استان را تامین و دپوی لوازم موردنیاز مردم در زمان وقوع بحران در محل همراه با دسترسی مردم به خدمات امدادی ذکر کرد.

او همچنین با اشاره به این که شعار "هر خانواده یک امدادگر" تنها با آموزش به اقشار مختلف جامعه محقق می‌شود، افزود: آموزش دوره‌های مختلف توسط جمعیت هلال احمر استان برنامه‌ریزی شده و در طول سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش در محلات، روستاها، مراکز شهر، ادارات، مراکز نظامی و آموزشی نیز از برنامه‌ریزی‌های اصلی جمعیت می‌باشد زیرا بر این باور هستیم که آموزش می‌تواند سطح آگاهی‌ها را بالا برده و در زمینه خودامدادی و کاهش خسارات در زمان بحران مثمرثمر باشد.

38 خانه هلال در استان اردبیل راه‌اندازی شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تشریح کرد: هر نهاد و هر منطقه‌ای نیاز به آموزش امدادی داشته باشد، جمعیت هلال احمر برای ارائه دوره‌های آموزشی آمادگی دارد.

امام جمعه خلخال نیز در این نشست گفت: مردم به جمعیت هلال احمر اعتماد و اعتقاد دارند.

حجت‌الاسلام کریم اسدی با بیان این که ارائه خدمت در تسکین آلام بشری در جمعیت هلال احمر باقیات‌ صالحات و صدقه جاری است، افزود: خدمت در جمعیت هلال احمر توفیق الهی است و انسان باید زمینه‌های توفیق را خودش ایجاد کند.

وی اظهارداشت: شهرستان خلخال حادثه‌خیز است و جمعیت هلال احمر در همه حوادث یاریگر مردم بوده و این رفتار و خدمت‌رسانی قابل تقدیر می‌باشد.

حجت‌الاسلام سیدعلی فاطمی‌نیا ، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز گفت: جمعیت هلال احمر هر جا صدای کمک خواهی هموطنان را شنیده، آستین همت بالا زده و به مردم خدمت کرده است.

وی ادامه داد: نقش جمعیت هلال احمر در کنترل بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پررنگ و تاثیرگذار بوده و غسل و کفن کردن اموات کرونایی نیز توسط طلاب جهادی برغم خطرات ناشی از انجام این کار خطیر انجام می‌شود.

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی بشمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی بر جای می‌گذارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط