افزایش مبتلایان به کرونا در اصفهان شیب تندی دارد


افزایش مبتلایان به کرونا در اصفهان شیب تندی دارد

اصفهان- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این استان شیب تندی دارد و در کمتر از یک هفته از 500 بیماری بستری در بیمارستان‌ها دست‌کم به 700 نفر رسیده است.

آرش نجیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با افزایش تعداد بیماران سرپایی مشکوک و مبتلایان به کرونا، تعداد بیماران بدحال نیز نسبت به هفته‌های اخیر بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمان حاضر در وضعیت هشدارِ ابتلا به کرونا قرار دارد، اظهارداشت: در صورت تداوم روند افزایشی تعداد مبتلایان، این خطه در نزدیکترین زمان در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد.

نجیمی با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا با وجود زیاد شدن تعداد مبتلایان، افزایش زیادی نیافته است، اضافه کرد: اکنون با کمبود تخت بستری برای بیماران کرونا مواجه نیستیم اما با افزایش بیشتر تعداد مبتلایان شاید در روزهای آینده از ظرفیت بیماران معمول کاسته شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بیمارستان‌های مرجع کرونا در اصفهان در زمان حاضر را خورشید، الزهرا(س) و امین اعلام و خاطرنشان کرد: در سایر بیمارستان‌ها بخشی برای کرونا در نظر گرفته شد که با توجه به افزایش مبتلایان، ظرفیت بخش کرونای آنها ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی از جمله دلایل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر را بی‌توجهی برخی از مردم به دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از اردیبهشت امسال ذکر کرد و گفت: اگر دست‌کم ۷۰ درصد مردم ماسک زدن را رعایت کنند، نتیجه آن را تا ۲ هفته آینده خواهیم دید.

یک عضو هیات ‌علمی گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ایرنا گفت: افزایش مرگ و میر در بین جوانان مبتلا به کرونا که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند در روزهای اخیر نگران‌کننده است.

فرزین خوروش افزود: در جوانان مبتلا به کرونا که بدحال هستند، ریه‌ها به شدت درگیر بیماری می‌شود و شدت بیماری بدلایل مختلف و نامشخص مانند احتمال تغییر ماهیت ویروس افزایش یافته است.

به گفته وی در چند مورد جوانانی داشتیم که بدون داشتن بیماری زمینه‌ای، بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه سلامت جوانان در جامعه از اهمیت خاصی برخوردارست، اظهار داشت: تعداد بیماران بدحال بویژه در میان جوانان و میانسالان افزایش یافته که این زنگ خطری برای جامعه است.

وی تصریح کرد: در فروردین و اردیبهشت بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا بهبود می‌یافتند و پس از چند روز از بیمارستان ترخیص می‌شدند اما این روزها، میزان ترخیص از بیمارستان در مقایسه با بستری‌های جدید روزانه، کاهش یافته و میزان بیماران بدحال و بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه افزایش یافته است.

خوروش با بیان اینکه میزان کلی ابتلا به کرونا نسبت به ماه‌های فروردین و اردیبهشت افزایش یافته است، اضافه کرد: زمانی‌که شیوع زیاد شود به همان نسبت آمار ابتلا در گروه‌های سنی کودکان، جوانان و میانسالان نیز نسبت به گذشته افزایش می‌یابد اما باید گفت که هنوز گروه سنی سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای نسبت به سایر گروه‌ها بیشتر مستعد بدحالی و مرگ و میر ناشی از کرونا هستند.

تا کنون بیش از ۲۴۰ هزار نفر در کشور بطور قطعی به بیماری کرونا مبتلا شدند و بیش از ۱۱ هزار نفر بر اثر آن جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق