هلال احمر 6784 ماموریت امداد و نجات در کشور انجام داد


هلال احمر 6784 ماموریت امداد و نجات در کشور انجام داد

شهرکرد- ایرنا-رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در 3 ماهه نخست امسال 6 هزار و 784 ماموریت توسط امداگران جمعیت هلال احمر در کشور انجام شد.

مهدی ولی‌پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت به ۷۲ هزار و ۸۹۴ نفر آسیب دیده در حواث و سوانح مختلف توسط امدادگران این جمعیت، امدادرسانی شد.

وی، به اسکان هشت هزار و ۵۷۵ نفر در این مدت اشاره کرد و اظهار داشت: سه هزار و ۳۱۷ نفر مصدوم به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی اعزام شدند.

به گفته وی، بیشترین ماموریت‌های امداد و نجات در استان‌های مازندران، اصفهان، گلستان و خراسان جنوبی بوده است.

ولی پور از انجام سه هزار و ۵۴۲ ماموریت ترافیکی در محورهای برون شهری خبر داد و گفت: در این حوادث ۲ هزار و ۲۹۱ مصدوم به مراکز درمانی اعزام و ۶۸۳ نفر از مصدومان خدمات درمان سرپایی دریافت کردند.

به گفته وی، بیشترین ماموریت‌های ترافیکی در استان‌های گلستان، مازندران و اصفهان بوده است.

وی، از رهاسازی ۸۳۲ مصدوم در سوانح ترافیکی خبر داد و گفت: بیشترین عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی در استانهای کرمان، قزوین و فارس بود.

رییس سازمان امداد و نجات جمیعت هلال احمر کشور گفت: در این مدت ۷۹۴ ماموریت در ارتفاعات و کوهستان انجام شد که ۷۵۸ نفر نجات داده شدند و ۱۸۹ نفر مصدوم به مراکز درمانی ارجاع و ۷۸ نفر سرپایی درمان شدند.

وی به امدادرسانی به ۵۰ هزار و ۷۸۹ نفر از افراد آسیب دیده در سوانح جوی و بلایای طبیعی در این مدت اشاره کرد و گفت: پنج هزار و ۶۱۶نفر اسکان اضطراری داده شدند.

ولی‌پور گفت: بیشترین امدادرسانی در حوادث جوی در استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان گزارش شد.

وی به پشتیبانی زمینی و هوایی از ۱۴۸ مورد حریق جنگل و مرتع توسط نجاتگران این جمعیت اشاره کرد و گفت: ۱۵۱ مورد ماموریت امداد و نجات جهت پشتیبانی از اطفا حریق در کشور انجام شد که منجر به انتقال ۱۲ مصدوم به مراکز درمانی و ارائه خدمات سرپایی به ۱۸ نفر از مصدومان شد.

به گفته وی، در این مدت چهار فروند بالگرد و ۲۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی برای امدادگران در منطقه آب برای اطفاء حریق ارسال شد و ۱۸۳ نفر امدادگر به محل اعزام شد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور برای شرکت در آیین خاکسپاری سید محمد مهدی حسینی از داطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان اردل به استان چهارمحال وبختیاری سفر کرد.

حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بلند از ساعت ۱۹ دوشنبه آغاز شد که بلافاصله مهار آتش در دستور کار قرار گرفت و عصر روز سه‌شنبه در عملیات اطفا حریق در جنگل‌های زاگرس یکی از امدادگران جمعیت هلال احمر دچار سانحه شد و فوت کرد.

ریزش سنگ‌های کوه در این منطقه باعث فوت "سید محمد مهدی حسینی" از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان اردل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا