باشگاه استقلال اجازه حضور افسران فدراسیون پزشکی در حین تست گیری را نداد


باشگاه استقلال اجازه حضور افسران فدراسیون پزشکی در حین تست گیری را نداد

پورسعید گفت: از نظر قانون تعداد مبتلایان تیم فوتبال استقلال به ویروس کرونا، از 25 درصد کل تیم کمتر است.

به گزارش افکارنیوز،

مهرشاد پورسعید عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در خصوص تعداد اعضای کرونایی باشگاه استقلال اظهار داشت: این نفرات، تعدادشان ۸ نفر است. برخی از نفراتی که گفته می‌شود در استقلال کرونایی هستند، اصلا در لیست این تیم نیستند. افرادی که عضو یک باشگاه می‌خواهند باشند، باید برایشان کارت صادر شود. هرکسی در هر تیمی، یا بازیکنان آن تیم است یا عضو کادر آن تیم، که برای همه آن‌ها کارت صادر می‌شود. در حال حاضر ۳۸ نفر از باشگاه استقلال برایشان کارت صادر شده است. از بین این ۳۸ نفر چیزی حدود ۸ یا ۹ نفر مبتلا به کرونا شدند که با این حساب از ۲۵ درصد کمتر می‌شود.

از نظر قانون استقلال ۳۸ نفر در لیست خود دارد

اخبار ورزشی- او گفت: صادر کردن حکم در خصوص اینکه یک تیم بیش و یا کمتر از ۲۵ درصد، کرونایی دارد بر عهده فدراسیون پزشکی ورزشی است. از طرفی این که یک شخص در لیست یک باشگاهی باشد یا نباشد، بر عهده سازمان لیگ است. در خصوص اینکه لیست بازیکنان استقلال ۳۸ یا ۳۶ نفر بوده نمی‌توانیم به صورت شخصی تصمیم‌گیری کنیم. برای ۲ نفر از اعضای باشگاه استقلال کارت بازی همچنان باطل نشده است و از نظر قانون استقلال ۳۸ نفر در لیست خود دارد.

پورسعید در واکنش به انتقاد‌های صورت گرفته از شیوه نامه‌های بهداشتی برای لیگ برتر و موضوع ۲۵ درصد و اینکه گفته می‌شود اگر یک تیم هر ۳ دروازه بانش به ویروس کرونا مبتلا شود چه کسی را می‌خواهند در دروازه بگذارند، گفت: در خصوص این موضوع باید فوتبالی جواب بدهیم. در هر تیم ۱۱ نفر فوتبال بازی می‌کنند. در حال حاضر ۵ تعویض هم می‌توانیم انجام بدهیم. پس برای برگزاری یک بازی به ۱۶ بازیکن نیاز داریم. اما مگر در دنیا قانونی برای این موضوع داریم؟ هر تیمی که ۱۶ بازیکن داشته باشد می‌تواند بازی اش را انجام بدهد. اگر در یک تیم ۴۲ یا ۴۳ نفر بازیکن وجود داشته باشد، با داشتن ۱۲ یا ۱۳ مبتلا به کرونا، ۲۵ درصد تکمیل می‌شود.

برخی تیم‌ها نمی‌خواهند شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند

پورسعید گفت: کسی که PCR او مثبت باشد، مریض نیست، اما می‌تواند ناقل بیماری باشد. به چنین شخصی می‌گوییم در خانه بماند تا از انتشار ویروس جلوگیری شود. بسیاری از تیم‌های لیگ برتری به خوبی در این موضوع با ما همکاری کرده اند. باید بدانیم که تیم‌های حاضر در لیگ برتر یا می‌خواهند شیوه نامه های بهداشتی را اجرا کنند یا نمی‌خواهند! برخی از تیم‌ها مثل شهرخودرو می‌خواهند که دستورالعمل ها را اجرا کنند، به همین دلیل مشکل هواپیمای خود را برطرف کردند.

به جز یک تیم، همه تیم ها شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش گفت: برخی از آقایان برای اینکه شیوه نامه به خوبی اجرا نشود، مربی تیم حریف را بغل می‌کنند. به آن‌ها می‌گویم جلسه فنی نگذارید، این کار را هم می‌کنند. چرا همه تیم‌ها رعایت می‌کنند، به جز یک تیم؟

باشگاه استقلال اجازه حضور افسران فدراسیون پزشکی در حین تست گیری را نداد

تنها راه برگزاری لیگ، اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی است

پورسعید ادامه داد: معنای شیوه نامه بهداشتی این است که اگر می‌خواهید رقابت‌های لیگ را برگزار کنید، تنها راه، اجرای شیوه نامه است. اجباری برای برگزاری لیگ نیست، اما اگر می‌خواهیم لیگ را برگزار کنیم تنها راه ممکن اجرای همین دستورالعمل ها است.

استقلال و فولاد پس از ۲ هفته می‌توانند بازی هایشان را آغاز کنند

عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش در خصوص اینکه یک تیمی که به دلیل تست‌های متعدد کرونا بازی‌های لیگ برتری اش موکول به زمان دیگری شده است، از چه زمانی می‌تواند بازی‌ها را آغاز کند، گفت: پس از ۲ هفته می‌تواند بازی‌ها را انجام دهد. نفراتی که در یک تیم مبتلا نیستند می‌توانند تمرینات خود را انجام بدهند. نفرات سالم از نفرات کرونایی جدا می‌شوند و تمرینات خود را انجام می‌دهند. این مباحث در شیوه نامه‌های وزارت بهداشت هم آمده است. پس تیم‌های استقلال و فولاد از هفته سوم به بعد می‌توانند بازی هایشان را از سر بگیرند.

باشگاه استقلال اجازه حضور افسران فدراسیون پزشکی در حین تست گیری را نداد

باشگاه استقلال اجازه حضور افسران فدراسیون پزشکی در حین تست گیری را نداد

او در خصوص باشگاه استقلال گفت: این تیم در آلوده‌ترین مکان ممکن تست‌های خود را انجام داده است. همه تیم‌های لیگ برتری در محل باشگاه خودشان تست گیری را انجام می‌دهند. همه باشگاه‌ها هم زیر نظر افسران ستاد مقابله با کرونا در ورزش تست خود را انجام می‌دهند به غیر از باشگاه استقلال! امین نوروزی معاون پزشکی باشگاه استقلال اعلام کرد که هیچ یک از ناظران فدراسیون پزشکی ورزشی را به این باشگاه راه نمی‌دهد. اگر از ابتدا اجازه می‌دادند که افسران ما در حین تست گیری حضور داشته باشند دیگر نیازی به راستی آزمایی نبود. اما درخصوص تست‌های باشگاه فولاد به صورت کامل اطمینان داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟