خرید سرویس اینترنتی ارسال غذای Postmate توسط اوبر


خرید سرویس اینترنتی ارسال غذای Postmate توسط اوبر

شرکت اوبر در نظر دارد برای رقابت بیشتر با DoorDash، سرویس اینترنتی ارسال غذای Postmate را خریداری کند.

خرید سرویس اینترنتی ارسال غذای Postmate توسط اوبر

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فناوری تاکسی‌های اینترنتی اوبر روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد مجموعه فروش اینترنتی مواد غذایی و خوراکی Postmate را با قیمت ۲.۶۵ میلیون دلار خریداری کند. بر اساس اظهارات سخنگوی شرکت اوبر این مجموعه قصد دارد شاخه‌های فروش اینترنتی غذا را گسترش دهد و دسترسی را در زمان شیوع ویروس کرونا آسان‌تر سازد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که هفته گذشته نیز اوبر سعی داشت مجموعه Grubhub را برای مقابله با رقیب خود DoorDash بخرد ولی به توافق در آن معامله نرسید.

خرید سرویس اینترنتی ارسال غذای Postmate توسط اوبر

شرکت ارسال غذای آنلاین Grubhub در معامله‌ای دیگر موفق شد با کسب ۷.۳ میلیون دلار به بخشی از مجموعه Just Eat در بیاید. شرکت اوبر که اخیراً به دلیل شیوع ویروس کرونا در سرویس دهی اینترنتی خود برای غذارسانی دچار مشکل شده است سعی دارد با پرداخت ۲.۴ میلیون دلار به Postmate کمی جایگاه خود را محکم‌تر کند. دارا خسروشاهی، مدیرعامل شرکت اوبر در صحبت‌های اخیر خود اظهار کرد: "هرچه بیشتر مردم و رستوران‌ها در برنامه ما ثبت نام کردند، میزان رزروها نیز افزایش پیدا کرد به طوری که پیش از کرونا صددرصد از رستوران‌ها در نیمه دوم سال از قبل توسط کاربران رزرو شده بود".

بیشتر بخوانید

وکیل کالیفرنیایی از اوبر و لیفت شکایت کرد

رقابت اوبر و Postmate با DoorDash

شرکت اوبر برای خرید مجموعه مذکور بسیار پافشاری می‌کند چرا که Postmate در حال حاضر به بیش از ۴۲۰۰ شهر آمریکایی سرویس‌دهی می‌کند. سرویس‌های این شرکت شامل غذا، مواد اولیه و خریدهای مغازه می‌شود. گفتنی است؛ شرکت Postmate که در سال ۲۰۱۱ بنیان‌گذاری شد تا حالا تنها ۸ درصد از سهم بازار را در دست دارد. این در حالی است که شرکت رقیب او، یعنی DoorDash، با ۴۴ درصد سهم بازار در این حیطه کاری قدرت‌نمایی می‌کند. مجموعه Postmate امسال با افزایش سرمایه‌گذاری ۲۲۵ میلیون دلاری سعی داشت که رقابت را برای DoorDash سخت سازد اما شرکت رقیب با افزایش سرمایه ۴۰۰ میلیون دلاری تلاش Postmate را بیهوده نمایان کرد. گفتنی است؛ شرکت DoorDash در حال حاضر بزرگترین مجموعه سرویس‌دهی اینترنتی اغذیه به حساب ‌می‌آید و به عنوان پرچمدار این بازار شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات