سرپرست وزارت صمت: پنج طرح مهم فردا در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود


سرپرست وزارت صمت: پنج طرح مهم فردا در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

زاهدان- ایرنا- حسین مدرس‌خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن تجارت به منظور افتتاح پنج طرح صنعتی و تجاری تحت عنوان طرح‌های هفته پنجم پویش ملی «تولید، تداوم امید» در سیستان و بلوچستان چهارشنبه شب وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان شد، این طرح‌ها فردا از طریق ویدئو کنفرانس به دستور رییس جمهوری افتتاح می شود.

سرپرست وزارت صمت در بدو ورود به فرودگاه زاهدان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دولت برای توسعه سواحل مکران و بندر چابهار عزم جدی گرفته و همین اقدامات ظرفیت های پهلوگیری کشتی‌ها را در این بندر افزایش داده بطوریکه در سه ماهه نخست امسال حدود ۱۰۰ هزارتن بیشتر از کل سال گذشته عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چهار سفر به سیستان و بلوچستان داشته است افزود: این عزم جدی و راسخ که در چند سال اخیر جدی شده است در توسعه سواحل مکران که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، نقش مهمی داشته است.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح های مهم تبدیل بندر چابهار به یک بندر استراتژیک و سومین قطب بندری جنوب کشور است.

وی ادامه داد: عملکرد پهلوگیری کشتی‌ها در بندر چابهار در سال ۱۳۹۸ حدود ۲ برابر سال قبل از آن بوده است.

انبارهای ۲۵۰ هزار تنی طریق القدس در این سفر افتتاح می شود

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: سال گذشته تلاش کردیم بیشتر کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بندر چابهار پهلوگیری کنند که برای همین منظور انبارهای طریق القدس چابهار نوسازی و بهسازی شد که در این سفر نیز این انبارها با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن کالاهای اساسی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: طرح ۱۰۰ هزار تنی مخازن روغن نیز در دست ساخت است و با راه اندازی آن، کشتی‌های حاکالای اساسی روغن نیز قابلیت پهلوگیری در این بندر را خواهند داشت.

تخلیه و پهلوگیری کشتی‌ها از بندر چابهار در ۳ ماهه امسال، حدود ۱۰۰ هزار تن بیشتر از کل سال ۹۸ بود

مدرس خیابانی گفت: رئیس جمهوری نیز تکمیل هر چه سریعتر راه آهن چابهار- زاهدان و اتصال کریدور شمال- جنوب نیز با هدف توسعه زیرساختهای تجاری مورد تاکید قرار داده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌های هفته پنجم پویش ملی "تولید، تداوم امید" اظهار داشت: پنج طرح صنعتی و معدنی بزرگ به دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می شود که طرح کارخانه بافت بلوچ از جمله طرح های مهم و مورد نیاز سیستان و بلوچستان از جمله این طرح‌ها است.

وی اضافه کرد: واحد ریسندگی این کارخانه فردا در مراسمی افتتاح خواهد شد و در تلاشیم که با مشارکت و حضور شرکت ایدرو واحد بافندگی این کارخانه نیز به زودی راه اندازی شود.

مدرس خیابانی بیان کرد: در برنامه ویدئو کنفرانس به صورت همزمان ۲ طرح معدنی نیز در استان فارس و یک طرح صنعتی در استان اصفهان به بهره برداری می رسد.

افتتاح بیش از ۵۸۰۰ میلیارد تومان طرح‌ صنعتی و معدنی در هفته پنجم پویش ملی "تولید، تداوم امید"

سرپرست وزارت صمت گفت: بیش از پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح‌ صنعتی و معدنی در قالب هفته پنجم پویش ملی "تولید، تداوم امید" در این هفته در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و به مرور طرح‌های صنعتی و معدنی در همین راستا افتتاح خواهد شد.

استفاده از ظرفیت های معدنی سیستان و بلوچستان

وی اظهار داشت: در راستای طرح های وزارت صمت برای مناطق کمتر برخوردار اکتشاف و بهره برداری از ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان در برنامه است که در آینده نزدیک این استان رونق خواهد گرفت.

مدرس خیابانی افزود: استفاده از ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و لجستیکی سیستان و بلوچستان سبب افزایش اشتغال و توسعه این استان می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا