با وجود تولید ماسک در قم، داروخانه ها با کمبود مواجه هستند


با وجود تولید ماسک در قم، داروخانه ها با کمبود مواجه هستند

فرمانداز قم از فعالیت 13واحد تولیدی ماسک و در عین حال کمبود این کالای بهداشتی در داروخانه های استان خبرداد.

مرتضی حیدری امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه کرونا شیوعی مجدد یافته است باید با مراعات مسایل بهداشتی از گسترش بیشتر آن جلوگیری کرد.ه دستو

وی افزود: امروزه واحدهای مختلفی در استان قم در زمینه تولید ماسک فعال هستند و اگر موانع برطرف شود قادر به صادرات ماسک به خارج از استان هستیم.

حیدری اظهارکرد: ماسک‌های موجود به دو بخش N95 و سه لایه تقسیم می‌شود که در زمینه ماسک N95 به میزان مصرف استان تولید می‌شود و مازاد بر نیاز به استان‌های موردنیاز ارسال و فروخته می‌شود.

فرماندار قم با بیان اینکه در زمینه ماسک 3 لایه از یک ماه گذشته پیش‌بینی امروز را می‌کردیم و در زمینه قیمت و مجوز و همچنین مواد اولیه اقدامات لازم مدنظر بود که مشکل مواد اولیه برطرف شده است، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا واحدهای تولیدی که در زمینه تولید ماسک فعالیت می‌کنند، مشکلات اولیه دارند و در این زمینه باید اهتمام لازم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم رفع مشکلات تولیدکنندگان ماسک در استان گفت: مشکل اصلی این بوده که هنگامی‌که از قیمت گفته می‌شود گره کور وجود دارد، چون تولیدکننده مواد اولیه را با قیمت بالاتر می‌خرد و بنا به سیاست های اعلامی می بایست آن را با قیمت قبل بفروشد که این موضوع سبب تعارض می‌شود.

‌حیدری با بیان اینکه 13 واحد تولیدی در استان در حال تولید ماسک هستند، ادامه داد: باید برای هرکدام سهمیه‌ای مشخص شود تا از تولید خود به استان بدهند و پاسخگوی تقاضای مردم قم باشند.

وی با تأکید بر اینکه مردم به داروخانه مراجعه می‌کنند ولی داروخانه‌ها با کمبود ماسک روبه‌رو هستند و این موضوع باید با مدیریت و توجه مسئولان برطرف شود، خاطرنشان کرد: رفع مشکل ماسک کار پیچیده‌ای نیست، باید تکلیف تولیدکننده ماسک و میزان سهمیه داخل مشخص شود و مازاد بر نیاز داخل را اجازه دهیم تا بنا بر شرایط عمومی اقدام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو