مطالبه روستاییان کوچری به حق است  


مطالبه روستاییان کوچری به حق است  

فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: باید حرف تمام متولیان امر را در یک فضای شیشه ای و با حضور رسانه ها بشنویم و به آن پاسخ دهیم. این جلسه نماد دموکراسی و آزادی بیان است. 

حسین یارمحمدیان امروز (چهارشنبه، ۱۸ تیر ماه) در جلسه کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گلپایگان اظهار کرد: وقتی آب سرریز می شود باید تکلیف آن مشخص شود، اما برخی از شهرستان ها می گویند برداشت نکنید.

وی ادامه داد: اگر واقعا نگاه به محیط زیست وجود دارد، آب زیست محیطی با دبی کمتر در زمان طولانی تری در شهرستان جاری شود زیرا این امر می تواند کمک کننده باشد.

فرماندار گلپایگان افزود: این تصور وجود دارد که در گلپایگان تر سالی وجود دارد اما این در حالی است که روستاهای پایین دست یک قطره آب هم برای کشاورزی ندارند.

یارمحمدیان اضافه کرد: تخصیص آب روستای کوچری مشخص است و باید دستگاه های مربوطه کمک کنند. وزارت نیرو باید آب را تامین کند و مطالبه روستاییان کوچری به حق است.

وی تصریح کرد: زمانی که قرار است تولیدی در شهرستان شکل بگیرد معمولا وقتی به آب می رسد متوقف می شود، سختی هایی که در زمینه آب وجود دارد بعضا سبب توقف تولید می شود.

همچنین نماینده مردم روستای کوچری گفت: آب گلپایگان تا جاهای دور هم رفته، ولی کوچری ها نمی توانند از آب استفاده کنند، اهالی کوچری و گلپایگان به دلیل نداشتن آب کارگری می کنند.

حسین لیاقت در خصوص تخصیص آب به روستای کوچری اظهار کرد: نزدیک به شش سال است که نامه نگاری های لازم انجام شده اما هنوز کاری نشده است.

وی با بیان اینکه روستای کوچری قبل از اینکه برای احداث سد، زیر آب برود سه قنات داشت، ادامه داد: آیا زمانی که کوچری ها از آب قنات استفاده می کردند پولی پرداخت می کردند؟ وظیفه وزارت نیرو است که آب بدهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !