ساخت بزرگترین دستگاه تولید محصولات به روش چرخشی در کشور


ساخت بزرگترین دستگاه تولید محصولات به روش چرخشی در کشور

گروهی از فناوران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت بزرگترین دستگاه تولیدکننده محصولات به صورت چرخشی با عنوان فلوفرمینگ شدند و به گفته آنها دانش فنی این دستگاه استراتژی در اختیار چهار کشور است.

مهدی وطنی، مجری طرح و مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، طراحی و ساخت بزرگترین دستگاه فلوفرم جهان را از محصولات این شرکت نام برد و گفت: دستگاه فلوفرمینگ یکی از دستگاه‌های ساخت داخل و دارای فناوری پیشرفته است، به گونه‌ای تنها چهار کشور دارنده فناوری ساخت این دستگاه هستند.

وی قطر این دستگاه را ۲ متر و ۱۰ سانتی‌متر و طول آن را ۱۲ متر اعلام کرد و ادامه داد: وزن این دستگاه ۲۰۰ تن و قادر به تولید محصولات به صورت چرخشی است.

وطنی با تاکید بر اینکه این دستگاه در کلیه صنایع همچون خودروسازی، ساخت سیلندرهای پنوماتیک، صنایع هوافضا و پتروشیمی و نفت کاربرد دارد، یادآور شد: از آنجایی که این دستگاه جزو دستگاه‌های گرانقیمت است. سایز کوچکتر دستگاهی فلوفرمینگ ما با قیمت ۶.۵ میلیون یورو قیمت دارد.

این محقق با بیان اینکه کل طراحی این دستگاه در این شرکت انجام شده است، خاطر نشان کرد: ما با تولید این دستگاه در رده شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفتیم. دستگاه فلوفرمینگ تولیدشده در این شرکت تنها دستگاه فلوفرمینگ چهار غلطک موجود در کشور است.

وطنی درباره چگونگی کارکرد این دستگاه، توضیح داد: دستگاه فلوفرمینگ در دسته ماشین‌آلات ساخت و تولید قرار می‌گیرد که در زمینه تولید لوله‌های جدار نازک کاربرد دارد. خوراک این دستگاه یک لوله با قطر ۱.۵ تا ۲ متر است و این دستگاه به روش شکل‌دهی چرخشی توسط سه یا چهار غلطک از ضخامت لوله کم و به طول لوله اضافه می‌کند. این امر سبب می‌شود که لوله‌هایی با جدار نازک با طول بلند و دقت بسیار بالا تولید شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با بیان اینکه با این روش استحکام لوله بالا می‌رود و به همین دلیل محصول تولیدشده در بسیاری از صنایع کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: دستگاه فلوفرمینگ در صنایع خودرو، صنایع غذایی، صنایع نفت و گاز، صنایع هوافضا، صنایع پتروشیمی و صنایع لوله‌سازی کاربرد فراوانی دارد.

این فناور، دستگاه فلوفرم را دستگاه استراتژیک توصیف کرد و ادامه داد: کشورهای آمریکا، آلمان، ترکیه و اسپانیا به عنوان کشورهای اصلی تولیدکننده این دستگاه هستند، ضمن آنکه قیمت جهانی این دستگاه در تیپ و سایزهای مختلف متفاوت است و از ۲.۵ میلیون یورو تا ۶.۵ میلیون یورو قیمت دارد.

به گزارش ایسنا، طراحی و ساخت بزرگترین دستگاه فلوفرم جهان از سوی مهدی وطنی و محمدصادق حیدرزاده در این شرکت دانش‌بنیان صورت گرفته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !