کوهنوردی ورزشکاران و برگزاری آموزش قرآن در آستارا


کوهنوردی ورزشکاران و برگزاری آموزش قرآن در آستارا

آستارا - ایرنا - کوهنوردان آستارا قله جنوار مشگین‌شهر در استان اردبیل را فتح کردند و کارگاه آموزش قرآن ویژه روحانیان به همت اداره تبلیغات اسلامی آستارا برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا روز چهارشنبه اظهار کرد: ۲۰ کوهنورد باشگاه آبشار آستارا امروز قله سه هزار و ۹۷۵ متری جنوار در ارتفاعات شهرستان مشگین شهر را ظرف هشت ساعت کوهپیمایی فتح کردند.

وحید خاصی پور افزود: این قله از رشته کوه های سبلان در استان اردبیل است و کوهنوردان باشگاه آبشار به سرپرستی علی ملالی از سال ۸۹، قله های مختلفی را در استان های شمال غرب کشور فتح کرده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا هم عصر چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزش قرآن در این اداره گفت: این کارگاه یک روزه با هدف ارتقای دانش قرآنی روحانیان و آشنایی آنها با روش های جدید تدریس کتاب آسمانی برگزار شد.

حجت الاسلام حسینعلی رضا زاده اظهار کرد: در این دوره آموزشی ۱۶ روحانی اهل تشیع و تسنن با علائم قرآنی، شباهت و تمایز علائم، حروف مقطعه، وقف، مد و رسم الخط ها آشنا شدند.

وی ادامه داد: یکی از راه های عمل به قرآن، خواندن و حفظ آن است و برای داشتن صوت و ترتیل خوب، باید به علوم و فنون قرائت قرآن آشنا باشیم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار و سه موسسه قرآنی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403