بخش خصوصی ،سربازان خط مقدم تامین منابع ارزی هستند


بخش خصوصی ،سربازان خط مقدم تامین منابع ارزی هستند

رشت -ایرنا - دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی(ICC) با اشاره به اینکه در وضعیت جنگ اقتصادی به سر می بریم، گفت: بخش خصوصی سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی و تامین منابع ارزی هستند.

محمد خزاعی چهارشنبه شب در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گیلان در رشت افزود: شرایط ناشی از تحریم ها و کاهش در آمد نفتی وضعیت جنگ اقتصادی را بوجود آورده که برخی از نابسامانی ها و ناکارآمدی ها در شرایط کنونی فعالان اقتصادی را بیشتر اذیت می‌کند.

وی حمایت از بخش خصوصی را راهکار نجات اقتصاد کشور عنوان و تصریح کرد: با گسترش تعاملات اقتصادی بین المللی، موضوعاتی همچون تسهیل تجارت، افزایش صادرات و همچنین بحث همگن سازی مقررات بین المللی، حمایت از توسعه صادرات و بخش خصوصی و قدرت نفوذ دیپلماسی اقتصادی بیش از پیش اهمیت یافته است.

وی اضافه کرد: ICC تنها نماینده بخش خصوصی در جهان است که از کسب و کار خصوصی و رقابت ‌آزاد حمایت می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی گفت: از بین ۱۰۸ کشور عضو ICC، کمیته های ملی در بیش از ۹۰ کشور تاسیس شده است که این کمیته ها وظیفه توسعه روابط خارجی و بین المللی تجار و بازرگانان کشور خود و همچنین مساعدت در حوزه وظایف و ارتقای سطح تخصصی بخش خصوصی را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی ضمن برقراری ارتباط فعالان اقتصادی کشور با ICC فعالیت‌های خود را از طریق ۹ کمیسیون بانکی، بیمه، تسهیلات گمرکی و تجاری، حقوقی و داوری، تجارت و سرمایه‌گذاری، مالیات، اقتصاد دیجیتالی، محیط زیست و انرژی انجام می‌شود.

دبیر کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی، تسهیل مبادلات فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بین المللی، ایجاد هماهنگی در روابط اقتصادی بین المللی در تمامی بخش‌های اقتصادی، مشارکت با کمیته های ملی کشورهای عضو ICC برای نیل به رشد و توسعه اقتصادی و تقویت بنیه حقوقی و بین المللی اتاق‌های بازرگانی را از اهداف و برنامه های کمیته ایرانی ICC برشمرد.

وی در ادامه صنعت چای، برنج و گردشگری را ارکان اقتصادی گیلان دانست و گفت: صندوق حمایت از چای پیشنهاد خوبی است و باید از ظرفیت های استان به طور بهینه استفاده کرد.

جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گیلان به ریاست ارسلان زارع استاندار گیلان چهارشنبه شب برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق